۶۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های خوزستان در بارندگی‌های اخیر

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1400 | 08:39 ق.ظ
۶۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های خوزستان در بارندگی‌های اخیر بهرامی نیا گفت: بارش‌های شدید چند روز گذشته ۶۰ میلیارد ریال به زیر ساخت‌های جاده‌ای خوزستان خسارت زد.

 غلامعباس بهرامی نیا می‌گویدخسارت‌های وارد شده به جاده‌های خوزستان بیشتر در نقاط روستایی شمال خوزستان و مناطق منتهی به پل‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان بوده است.

در چند روز گذشته بیشتر مناطق خوزستان به ویژه نقاط شمالی و شرقی خوزستان شاهد بارش برف و باران بودند و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی انتظار می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

بهرامی نیا در این خصوص گفته است که به منظور آمادگی برای پیشگیری و جلوگیری از بسته شدن احتمالی جاده‌های خوزستان در اثر بارش برف، ریزش کوه و وقوع سیلاب، از ظرفیت ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و همچنین ۴۵۰ نیروی راهداری در طرح زمستانه استفاده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول امسال ۳۱ گروه راهداری در جاده‌های خوزستان در طرح زمستانه فعال و مستقر شده‌اند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه احتمالی نسبت به رفع انسداد مسیر‌ها اقدام کنند.

خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور برای صادرات و واردات کالا، راه یابی به آب‌های خلیج فارس، دستیابی به تاسیسات عظیم نفت و گاز و همچنین دارای مکان‌های بکر گردشگری طبیعی و تاریخی است، اما به لحاظ توسعه راه و استاندارد‌های جاده‌ای عقب است.

این ظرفیت‌ها توسعه کیفیت جاده‌ای برای تردد آسان را می‌طلبد.

اگرچه مسئولان نیز به این مسئله اذعان دارند، اما بلایای طبیعی از جمله سیلاب و زلزله نیز باعث خسارت‌های متعدد در این خصوص می‌شوند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار