خوزستان بر سکوی اول رشد تعداد دانش‌آموزان فنی در کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 دی 1400 | 11:38 ق.ظ
خوزستان بر سکوی اول رشد تعداد دانش‌آموزان فنی در کشور معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از رشد تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای استان به ۳۴ درصد خبر داد.

ناصر علی‌فر گفت: بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه توسعه کشور، از اولویت‌های آموزش و پرورش است که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان می گوید: دلیل توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای این است که بتوانیم تکنسین‌ها و متخصصین رشته‌های فنی و مهارتی و آچار به دستان خوبی برای کشور تربیت کنیم.

به گفته این مقام مسئول طبق برنامه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند، البته رسیدن به این عدد قطعا یک شبه محقق نمی‌شود بنابراین به صورت پله‌ای برنامه‌ریزی شده است که در پایان هر سال به چند درصد رشد برسد.

او گفت: قاعدتا در این مسیر مسائلی وجود دارد که ممکن است حرکت را کم کند. به عنوان مثال پارسال حدود ۲۹ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و بقیه در رشته‌های نظری تحصیل کرده‌اند.

علی‌فر  می گوید: با تلاشی که صورت گرفت و تجهیز هنرستان‌ها و تشویق دانش‌آموزان و والدین به انتخاب این رشته‌ها، امسال تعداد دانش‌آموزان فنی از ۲۹ درصد به ۳۴.۵ درصد رسید و از حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز سال قبل به حدود ۲۳ هزار دانش آموز در رشته‌های فنی و کار و دانش رسیدیم.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان رشد تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان خوزستان باعث شد که رتبه اول کشوری را میان دیگر استان‌ها به عنوان استان دارای بیشترین رشد در توسعه کمی فنی و حرفه‌ای کسب کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار