استفاده از توان علمی نخبگان و دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری صنعت نیشکر

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 دی 1400 | 08:25 ق.ظ
استفاده از توان علمی نخبگان و دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری صنعت نیشکر دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آبیاری و زهکشی دانشگاه شهید چمران اهواز از کشت و صنعت نیشکر دهخدا بازدید کردند.

 در این بازدید که شنبه (۲۵ دی‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد، دانشجویان ضمن آشنایی با مجموعه نیشکر دهخدا، به بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت پرداخته و با فرایند برداشت نیشکر و تولید شکر آشنا شدند.

کارخانه تولید شکر، آزمایشگاه کنترل کیفیت، مزارع نیشکر، بخش تجهیزات مکانیکی و ساخت ادوات کشاورزی از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید دانشجویان قرار گرفت.

این بازدیدها با هدف تعامل هر چه بیشتر بین صنعت نیشکر و دانشگاه و آشنایی دانشجویان با ظرفیت‌های شرکت توسعه نیشکر در دو حوزه کشاورزی و صنعت و بهره‌گیری از توان علمی دانشگاه برگزار می‌شود.

فرصتی دو طرفه برای دانشگاه و صنعت نیشکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه این بازدید، بر گسترش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و حضور دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز را فرصتی دو طرفه برای رشد و تعالی اهداف دانشگاه و صنعت نیشکر برشمرد.

دکتر عبدعلی ناصری ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم دانست و بر استفاده از توان نخبگان و دانشگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری تولید تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در صنعت توسعه نیشکر مورد توجه قرار گرفته است و اخیرا هم در کنار تفاهم‌نامه‌های علمی مختلف، چندین مرکز جوار کارگاهی و مهارت‌آموزی صنعت با حضور اساتید دانشگاهی در واحدهای نیشکری تاسیس شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار