افزایش ۸ درصدی اهدای خون در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 بهمن 1400 | 11:48 ق.ظ
افزایش ۸ درصدی اهدای خون در خوزستان مدیرکل انتقال خوزستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۸ درصد افزایش یافته، اما در این بازه زمانی مصرف خون نیز افزایش یافته است.

 فیضی گفت: با توجه به مصرف بالای خون در خوزستان، همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز داریم بنابراین از مردم می‌خواهیم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

او وجود ۶۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در خوزستان، بالا بودن میزان جراحی‌ها و مراجعه بیماران استان‌های مجاور به خوزستان برای دریافت خدمات را  بخشی از عواملی عنوان کرد که موجب  بالا بودن میزان مصرف خون خوزستان است.

به گفته مدیرکل انتقال خوزستان با خروج از پیک کرونا جراحی‌ها افزایش یافت و بنابراین مصرف خون نیز بیشتر شده است.

این مقام مسئول گفت: مردان در سال می‌توانند ۴ بار و زنان ۳  بار خون اهدا کنند.

فیضی می‌گوید: کسانی که حجامت کرده‌اند تا یک سال نمی‌توانند خون اهدا کنند، اما مردم به جای اینکه حجامت کنند می‌توانند خون اهدا کنند تا علاوه بر بهره‌مندی از مزایای اهدای خون به همنوعان خود نیز کمک کنند.

 مدیر کل انتقال خون استان خوزستان پیش از این گفته بود نیاز سازمان به انتقال خون و فرآورده‌های خونی نیازی همیشگی و روزانه است، زیرا خوزستان استانی بزرگ با جمعیتی فراوان است.

این مقام مسئول گفت: : خوزستان نزدیک به ۶۰ بیمارستان دارد که روزانه بیماران متعددی نه تنها از درون استان بلکه از استان‌های همجوار به این مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و روزانه به ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد خونی برای درمان و مصراف گوناگون نیاز است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار