۷۰ درصد اعتبارات کشوری مبارزه با گرد و غبار به استان خوزستان اختصاص یافت

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 اسفند 1400 | 08:45 ق.ظ
۷۰ درصد اعتبارات کشوری مبارزه با گرد و غبار به استان خوزستان اختصاص یافت دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و خاک کشور گفت: طی ۲ روز گذشته ۴۰ درصد اعتبارات مرتبط با گرد و غبار در سراسر کشور اختصاص پیدا کرد.

علی محمد طهماسبی گفت: با پیگیری‌های صورت پذیرفته این اتفاق افتاده و اعتبارات نیز به صورت ویژه به استان خوزستان اختصاص یافتند.

او علت این مسئله را ناشی از پدیده‌های گرد و غبار با منشاء کشور‌های خارجی و همچنین داخلی دانست که هر ۲ خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

طهماسبی همچنین افزود که ۲ برنامه داخلی و خارجی کاملا مجزا برای رفع این مشکل وجود دارد که تلاش‌ها برای اجرای آن پس از ۲ سال به اتمام رسیده و حالا نیز وزارت خارجه در حال رایزنی است.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و خاک کشور یادآور شد که در داخل نیز به منظور مهار گرد و غبار از سال ۱۳۹۵ اقدامات وسیعی صورت پذیرفته و برنامه عمل ۱۰ ساله منتهی به ۱۴۱۰ نیز برای تمامی دستگاه‌های عضو ستاد تهیه شده و اعتبارات و مکان یابی آن هم مشخص شده.

این مقام مسئول این برنامه‌ها را مربوط به تمامی عرضه‌های بیابانی دانست که هم شامل حرکت ماسه‌های روان و هم مناطق غبار خیز می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار