گرد و غبار تا کی در خوزستان می‌ماند؟

تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1400 | 08:46 ق.ظ
گرد و غبار تا کی در خوزستان می‌ماند؟ دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به گسترش گرد و غبار به شهرهای شمالی استان، در خصوص زمان فروکش غلظت خاک توضیحی ارائه کرد. محمدجواد اشرفی با اشاره به وقوع گرد و غبار در خوزستان در روز جمعه اظهار کرد: توده گرد و غبار در اردن، سوریه و عراق تشکیل و از مرزهای […]

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به گسترش گرد و غبار به شهرهای شمالی استان، در خصوص زمان فروکش غلظت خاک توضیحی ارائه کرد.

محمدجواد اشرفی با اشاره به وقوع گرد و غبار در خوزستان در روز جمعه اظهار کرد: توده گرد و غبار در اردن، سوریه و عراق تشکیل و از مرزهای غربی ایران وارد کشور شد و خوزستان، ایلام و لرستان را درگیر کرد و حتی استان‌های شمالی مانند مازندران و گیلان را تحت تاثیر قرار داد.

 وی افزود: در بامداد روز جمعه این توده گرد و غبار از سمت شهرستان‌های غربی خوزستان مانند آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان وارد خوزستان شد و تا ساعت ۵ بامداد، این شهرستان‌ها تحت تاثیر قرار گرفتند اما تدوام آلودگی در ساعت ۹ و ۱۰ صبح به بیشترین حد خود رسید به گونه‌ای که دستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست خوزستان غلظت ۸ تا ۹ هزار میکروگرم بر مترمکعب را نیز ثبت کردند.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان بیان کرد: به تدریج گرد و غبار به شهرهای مرکزی و جنوب استان خوزستان و در حال حاضر به شهرهای شرقی و شمالی استان گسترش پیدا کرده است اما غلظت آلودگی در قسمت‌های غربی و مرکزی استان کاهش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر میزان آلودگی در آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان در حد مجاز و استاندارد است که انتظار می‌رود روند کاهش گرد و غبار در شهرهای جنوبی و مرکزی رخ دهد اما بر اساس داده‌ها در حال حاضر غلظت گرد و غبار در شهرهای شمالی و شرقی مانند مسجدسلیمان، دزفول و اندیمشک ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

اشرفی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا ساعات ابتدایی صبح امروز شنبه غلظت گرد و غبار به حد پایین برسد اما به منظور پاکسازی فضاهای اداری در شهرستان‌های درگیر آلودگی هوا در کارگروه اضطرار آلودگی هوا تصمیم گرفته شد فعالیت ادارات با تاخیر آغاز شود.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان در خصوص تاخیر در برگزاری این جلسه بیان کرد: ضرورتی برای تشکیل این جلسه در ساعات ابتدایی روز احساس نشد زیرا باید برای فعالیت تایم اداری تصمیم‌گیری می‌شد و جلسه در ساعات مورد نیاز تشکیل و از ساعت ۱۸ اطلاع‌رسانی شد و فکر نمی‌کنم هم‌استانی‌ها در این زمینه دچار سردرگمی شده باشند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به لغو پروازهای صبح جمعه گفت: اطلاع‌رسانی در مورد لغو پروازها باید از طریق شرکت‌های هواپیمایی انجام شود و جزو  وظایف کارگروه اضطرار آلودگی هوا نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار