مصالحه ۱۱ پرونده قتل در خوزستان در فروردین‌ماه

تاریخ انتشار: دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 | 09:19 ق.ظ
مصالحه ۱۱ پرونده قتل در خوزستان در فروردین‌ماه رئیس کل دادگستری خوزستان از مصالحه ۱۱ پرونده قتل از ابتدای سال جاری خبر داد. علی دهقانی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب شوراهای حل اختلاف کشور راه‌اندازی پویش‌هایی برای مصالحه بوده است و در این خصوص با پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم»، زمینه عفو ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس در استان خوزستان از […]

رئیس کل دادگستری خوزستان از مصالحه ۱۱ پرونده قتل از ابتدای سال جاری خبر داد.

علی دهقانی اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب شوراهای حل اختلاف کشور راه‌اندازی پویش‌هایی برای مصالحه بوده است و در این خصوص با پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم»، زمینه عفو ۱۱ نفر از محکومان قصاص نفس در استان خوزستان از ابتدای امسال فراهم شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان و اعضای ستاد صبر، گفت: مرکز توسعه حل اختلاف در کنار رسیدگی قضایی به دعاوی ارجاع شده، با استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین و ایجاد مصالحه در برخی پرونده‌ها، سهم بزرگی در ایجاد آرامش در جامعه دارد و این اقدامات قابل تقدیر است.

دهقانی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و آثار معنوی آن در جامعه، افزود: این ماه فرصتی است برای تزکیه نفس و طلب بخشش و اگر بخواهیم بخشیده شویم باید ابتدا بتوانیم بخشیدن را بیاموزیم که نیاز به تمرین و ممارست دارد. حضرت علی(ع) ویژگی‌های شخصیتی بسیاری دارد که باید از آن‌ها در جای جای زندگی بهره‌مند شد اما رأفت و بخشش از صفاتی است که می‌تواند در همه امور کارساز و نتایج قابل توجهی در جنبه‌های مادی و معنوی زندگی افراد جامعه داشته باشد.

وی گفت: از این تعداد پرونده مصالحه شده، پنج فقره مربوط به شعب مختلف اهواز اعم از شهری و عشایر و شش فقره نیز مربوط به شورای حل اختلاف دزفول بوده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: سال گذشته نیز ۶۰ فقره پرونده قتل در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان خوزستان مصالحه شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار