پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 شهریور 1401 | 09:41 ق.ظ
پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا رئیس مرکز بهداشت خوزستان نکات پیشگیرانه درخصوص جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا (التور) تشریح کرد.

پژمان بختیاری نیا گفت: اسهال مهم‌ترین نشانه ابتلا به بیماری وبا است و در موارد شدید می‌تواند سبب مرگ شود. نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وبا

او می گوید: میکروب عامل بیماری که از مبتلایان دفع می‌شود، توانایی آلوده کردن محیط اطراف و به ویژه منابعی آبی را دارد، ضمن اینکه ماندگاری نسبتا بالایی دارد.

بختیاری نیا گفت: مهم‌ترین راه انتقال التور آب و غذای آلوده به میکروب است و باتوجه به شرایط اقلیمی خوزستان، وبا بیماری بومی استان محسوب می‌شود و کار‌های پیشگیرانه به ویژه در فصول بهار و پاییز که احتمال شیوع آن بیشتر است، باید انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: در فصل پاییز نیز مدارس بازگشایی می‌شوند و هر نوع تجمع انسانی محیط را برای تسریع در انتقال بیمار‌های واگیردار به ویژه بیماری‌های روده‌ای و تنفسی مساعد می‌کند، بنابراین دانش آموزان، معلم‌ها و مسئولان مدارس باید کار‌های پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع وبا انجام دهند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز استفاده از سرویس بهداشتی و دفع سریع فاضلاب، گندزدایی سرویس‌های بهداشتی مدارس، مصرف آب آشامیدنی سالم، شست و شو و ضدعفونی مخازن آب، استفاده از لیوان شخصی، مصرف مواد غذایی سالم با نظارت بر بوفه‌های مدارس، خودداری از خرید مواد غذایی از دست فروشها، شست و شوی دست‌ها قبل از غذا و پس از استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از صابون مایع و سالم سازی میوه و سبزیجات قبل از مصرف را از جمله نکات مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا برشمرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار