از سرگیری صادرات به عراق از مرز چذابه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 شهریور 1401 | 11:55 ق.ظ
از سرگیری صادرات به عراق از مرز چذابه نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: صادرات کالای غیر نفتی به عراق از مرز چذابه از سر گرفته شده و این مرز به روی تجار و صادرکنندگان باز است. شهلا عموری، اظهار کرد: از تاریخ ۱۴ شهریورماه امسال کشور عراق اعلام کرد به دلیل ظرفیت محدود گمرکات این کشور در پذیرش همزمان […]

نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: صادرات کالای غیر نفتی به عراق از مرز چذابه از سر گرفته شده و این مرز به روی تجار و صادرکنندگان باز است.

شهلا عموری، اظهار کرد: از تاریخ ۱۴ شهریورماه امسال کشور عراق اعلام کرد به دلیل ظرفیت محدود گمرکات این کشور در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زائران اربعین حسینی، امکان واردات کالا را ندارد و مرزهای تجاری شلمچه و چذابه بر روی تجار بسته شد.

وی افزود: اکنون پس از گذشت ۲ هفته از توقف روند صادرات، با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی اتاق بازرگانی اهواز و دیگر مسئولان استانی و همچنین رایزنی‌های انجام شده با طرف عراقی، صادرات از مرز چذابه از سرگرفته شده است.

نائب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: صادرات کالای غیر نفتی به عراق از مرز چذابه در حال حاضر در حال انجام و این مرز به روی تجار و صادرکنندگان باز است.

عموری ادامه داد: گمرک در مرز چذابه آماده است و هیچ مشکلی برای صادرات کالا به کشور عراق از طریق مرز چذابه وجود ندارد. دیگر زیرساخت‌های لازم برای صادرات نیز در این مرز آماده هستند و جای نگرانی نیست.

به گزارش ایسنا، از تاریخ ۱۴شهریورماه براساس اعلام کشور عراق به دلیل ظرفیت محدود گمرکات این کشور در پذیرش همزمان کامیون‌های تجاری و زائران اربعین حسینی، واردات کالا از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران تا ۲۶ شهریور ممنوع اعلام شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار