آزادسازی نرخ نهاده دامی دلیل افزایش قیمت مرغ در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مهر 1401 | 19:37 ب.ظ
آزادسازی نرخ نهاده دامی دلیل افزایش قیمت مرغ در خوزستان آزادسازی نرخ نهاده دامی سبب افزایش قیمت مرغ زنده و در نتیجه مرغ کشتار روز در خوزستان شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان دلیل افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار را گران شدن مرغ زنده به سبب آزادسازی نرخ نهاده‌های دامی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.آزادسازی نرخ نهاده دامی دلیل افزایش قیمت مرغ در خوزستان

علی رحم کریمی به عرضه مرغ در بازار بسیار بیشتر از این قیمت اشاره کرد و افزود: گشت‌های بازرسی به صورت روزانه در حال بازرسی از سراسر زنجیره تولید، توزیع و فروش مرغ کشتار روز هستند و در صورتیکه مرغدار، عوامل کشتار، عوامل توزیع و خرده فروش‌ها در عرضه این محصول قیمتی بیشتر از نرخ مصوب عرضه کنند، بازرسان با آن‌ها برخورد تعزیراتی می‌کنند.

وی به توزیع روزانه مرغ منجمد با هدف تعدیل قیمت این محصول در بازار خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در همه فروشگاه‌ها مرغ وجود دارد و تلاش می‌کنیم بازار استان دچار کمبود این محصول نشود.

کریمی می‌گوید: به عقیده مرغدار‌ها نرخ نهایی مرغ زنده بیشتر از مبلغی است که در حال حاضر به عنوان نرخ مصوب اعلام شده و همین امر سبب افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار شده است.

به گفته این مقام مسئول؛ این امر در سطح وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی است تا در صورت نیاز به اصلاح قیمت، نسبت به آن اقدام شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان تابع آنچیزی است که شورای قیمت گذاری کشور اعلام می‌کند و در حال حاضر با توجه به آخرین قیمت اعلام شده از سوی این شورا، نرخ هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و هر نوع قیمتی بالاتر از آن گران فروشی تلقی شده و تخلف است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار