کشف بیش از ۹۸ درصد جرائم سایبری در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مهر 1401 | 11:58 ق.ظ
کشف بیش از ۹۸ درصد جرائم سایبری در خوزستان رئیس پلیس فتا خوزستان از کشف بیش از ۹۸ درصد جرائم سایبری از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

عسرهنگ علی حسینی رسالت پلیس فتا را پیش بینی، پیشگیری و مبارزه با جرائم فضای مجازی عنوان کرد و گفت: باتوجه به گسترش فضای مجازی و وابستگی کار‌های مختلف، کسب و کار‌ها و کار‌های روزمره عموم مردم به آن سبب شده افراد فرصت طلب و سودجو از این فضا استفاده کنند و عده‌ای را فریب دهند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، سربازان سایبری در پلیس فتا خوزستان موفق به کشف بیش از ۹۸ درصد از جرائم در فضای مجازی شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ حسینی می‌گوید: باوجود آموزش‌های متعدد از جمله؛ ارسال پیامک، پیام‌های هشداری در فضای مجازی و همچنین صدا و سیما انجام می‌شود، اما سرقت و کلاهبرداری از طریق تارنما‌های خرید و فروش کالا با ۳۹ درصد مجموع جرائم سایبری، بیشترین سهم را در حوزه جرائم پلیس فتا به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: اینگونه کلاهبرداری‌ها از طریق برنامه‌هایی از جمله؛ دیوار، شیپور و خرید و فروش‌های اینترنتی، اینستاگرام و تلگرام انجام می‌شود و رایج‌ترین آن پرداخت بیعانه است، بطوریکه کلاهبرداران کالایی را در تارنمایی برای فروش عرضه و فرد را ترغیب و تشویق و واریز بیعانه را شرط ارسال محصول مطرح می‌کنند، این در حالی است که پس از دریافت مبلغ، تلفن همراه خود را خاموش کرده و به اهداف خود می‌رسند.

این مقام انتظامی تبلیغ کالا در فضای مجازی و مغایرت آن با کالای ارسال شده برای خریدار را نوع دیگری از کلاهبرداری عنوان و اضافه کرد: افراد باید از پرداخت بیعانه خودداری کرده و خرید و فروش را به صورت حضوری و در مکانی امن برای جلوگیری از اخاذی و زورگیری انجام دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار