پنج مجتمع آب شیرین کن جدید در خوزستان احداث می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 مهر 1401 | 11:56 ق.ظ
پنج مجتمع آب شیرین کن جدید در خوزستان احداث می‌شود مدیر عامل شرکت آبفای خوزستان با اشاره به بهره برداری از ۲ مجتمع آب شیرین کن در این استان افزود: پنج مجتمع آب شیرین کن در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر، رامهرمز و هندیجان نیز در دست احداث است.

محمدرضا کرمی نژاد روز سه شنبه در گفت و گویی رسانه ای با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب افزود: احداث مجتمع های آب شیرین کن بر اساس راهبرد وزارت نیرو به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تامین آب از سامانه های موجود منطقه ای را راهبرد وزارت نیرو و آبفای کشور دانست و ادامه داد: بر اساس این راهبرد بهره گیری از صنعت شیرین سازی آب در کنار سایر سامانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی نژاد اظهار کرد: موافقت اصولی احداث آب شیرین کن هندیجان با ظرفیت روزانه تولید ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب بر اساس رویه های قانونی و با تایید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان صادر شد.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان ادامه داد: با صدور این موافقت اصولی روند احداث مجتمع آب شیرین هندیجان در مرحله انجام مناقصه و انتخاب سرمایه گذار است.

وی افزود: با احداث این  آب شیرین کن بخشی از آب شرب شهرهای هندیجان، زهره، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران و روستاهای تابعه تامین می‌شود.

حمیدرضا جانباز مدیر عامل آب و فاضلاب کشور مهر ماه ۱۴۰۰ با اشاره به مشکلات ناشی از پایین آمدن کیفیت آب در برخی مناطق خوزستان تاکید کرده بود که برای بهبود کیفیت روزانه ۲۰۰ هزار متر مکعب آب، دستگاه‌های آب شیرین کن در نوار جنوبی خوزستان ایجاد می شود و برای انجام این کار از ظرفیت استان و کشور استفاده خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار