افزایش مراجعه سرپایی بیماران کرونایی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 2 آبان 1401 | 10:19 ق.ظ
افزایش مراجعه سرپایی بیماران کرونایی در خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش ۳۰ درصدی مراجعه بیماران سرپایی کووید به مراکز درمانی خوزستان خبر داد.

دکتر حبیب حی بر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان   گفت: با آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری‌های تنفسی و عفونی، آمار مراجعه بیماران کووید در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد از تعداد کل ۲۳۳ تخت عادی و ۲۰ درصد از تعداد کل ۱۱۳ تخت ویژه اختصاص داده شده به کووید در بیمارستان‌های استان خوزستان جهت بزرگسالان، اشغال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از مجموع ۹ تخت ویژه اختصاص داده شده به کودکان در بیمارستان ابوذر، ۷۸ درصد آن اشغال شده است.

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش مراجعه بیماران در روز‌های اخیر را عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به خصوص عدم استفاده از ماسک دانست.

حی بر گفت: مردم هرگز این باور را نداشته باشند که بیماری کووید ۱۹ ریشه کن شده، بلکه همچنان این ویروس در بین ما وجود دارد و باید مثل گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، عدم حضور در اماکن شلوغ و سربسته و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر داشته باشیم.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار