شهردار کلانشهر اهوازدر دومین همایش ملی آمار و برنامه‌ریزی: بدون برنامه ریزی محکوم به شکست هستیم

تاریخ انتشار: شنبه 7 آبان 1401 | 09:38 ق.ظ
شهردار کلانشهر اهوازدر دومین همایش ملی آمار و برنامه‌ریزی: بدون برنامه ریزی محکوم به شکست هستیم شهردار کلانشهر اهواز گفت: اگر اطلاعات و آمار درستی برای برنامه ریزی نداشته باشیم محکوم به تصمیم گیری های روزانه هستیم در واقع به جای برنامه ریزی دچار برنامه روزی خواهیم شد. رضا امینی پنجشنبه پنجم آبان ماه در حاشیه سومین نشست معاونین برنامه ریزی کلانشهرهای کشور و مراکز استان ها و همچنین دومین همایش […]
شهردار کلانشهر اهواز گفت: اگر اطلاعات و آمار درستی برای برنامه ریزی نداشته باشیم محکوم به تصمیم گیری های روزانه هستیم در واقع به جای برنامه ریزی دچار برنامه روزی خواهیم شد.
رضا امینی پنجشنبه پنجم آبان ماه در حاشیه سومین نشست معاونین برنامه ریزی کلانشهرهای کشور و مراکز استان ها و همچنین دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آمار و اطلاعات توصیفی و مکانی لازمه برنامه ریزی با رویکرد نتیجه گرا است.

وی افزود: در مدیریت شهرداری های امروز که به عنوان موجود زنده در حال رشد، تکاپو، زایش و رویش هستند داشتن برنامه یک الزام است و این الزام داشتن چابکی و چالاکی مدیریت و کارکنان شهرداری است و باید تلاش کنیم نقش آمار و اطلاعات صحیح برای تصمیم گیری ها در برنامه ریزی ها برجسته شود.

شهردار اهواز ادامه داد: اگر اطلاعات و آمار درستی برای برنامه ریزی نداشته باشیم محکوم به تصمیم گیری های روزانه هستیم در واقع به جای برنامه ریزی دچار برنامه روزی خواهیم شد.

امینی عنوان کرد: این همایش برگزار شد تا از تجارب شهرداری های دیگر استفاده شود، مدیرانی در سطح ملی دعوت شدند که رییس مرکز آمار ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیران استانی مرتبط و همچنین مدیران شهرداری دعوت شدند. تا با برگزاری نشست های تخصصی در کنار این همایش بتوانند تبادل تجربه کنند.

وی افزود: امیدواریم این همایش ها و رویکردها بتوانند کمک کنند؛ انتقال و تبادل تجربه بین شهرداری ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی این برنامه ریزی ها ارتقاء کیفیت زندگی مردم باشد که قطعا حاصل فرآیند برنامه ریزی همان برنامه است و برنامه باید تهیه شود. برای تغییر، برای اینکه تغییر شرایط داشته باشیم باید مشکلات را بشناسیم و برای این امر داشتن آمار و اطلاعات بسیار موثر و لازم است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش قطعا این خروجی را خواهد داشت که اهمیت آمار و برنامه ریزی را بیشتر به مدیران القاء کنند تا با فرآیند برنامه ریزی و محصول برنامه به سمت شهر سرافراز و آباد اهواز بریم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار