برقراری پنج هزار و ۷۸۰ مورد بیمه بیکاری در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 آذر 1401 | 12:04 ب.ظ
برقراری پنج هزار و ۷۸۰ مورد بیمه بیکاری در خوزستان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۰۰ مورد بیمه بیکاری در استان برقرار شده است گفت: در هشت ماهه امسال نیز پنج هزار و ۷۸۰ مورد بیمه بیکاری در استان خوزستان به مرحله پرداخت رسید.

ارسلان غمگین چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت فولاد اکسین در اهواز بیان کرد: امیدواریم این رقم در سال‌های آتی به صفر برسد، چرا که کاهش پرداختی بیمه بیکاری بیانگر این واقعیت است که تعداد شاغلان کاهش نیافته است.

وی گفت: اگر مسایل و مشکلات استان خوزستان در حوزه کار و اشتغال در اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد شاهد موفقیت های زیادی در بخش تولید خواهیم بود که در کل کشور اثر گذار خواهد بود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با اشاره به تعداد آراء صادره از سوی شورای حل اختلاف اداره کار در استان خوزستان در سال ۱۴۰۰ گفت: د ر سال گذشته تعداد ۳۹هزار و ۸۶۸ رای صادر شد که پس‌ از بررسی بیش‌ از ۹۸ درصد آراء در دیوان عدالت اداری تایید گردید که بیانگر این واقعیت است که هیات های استان خوزستان در صدور آرا قانون را رعایت کرده‌اند ضمن اینکه در هشت ماهه امسال نیز تاکنون ۳۱هزار و ۶۷۰ رای از سوی شورای حل اختلاف صادر شده‌ است.

وی به تعداد ۲۱ هزار و ۵۷۴ مورد بازرسی از محیط های کار و کارگاهی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۴ هزار و ۹۳ مورد بازرسی از محیط های کار و کارگاهی استان خوزستان انجام شده است.

غمگین ادامه داد: تعداد نظارت های انجام شده بر عملکرد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در سال ۱۴۰۰ در این استان را یک هزار و ۶۶۵ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: در هشت ماهه امسال نیز یک هزار و ۵۰۱ مورد نظارت انجام‌ شده است.

وی با اشاره به انجام ۴۳۰ مورد تایید یا تمدید گواهی صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری در استان خوزستان گفت: طی امسال ۱۶هزار و ۱۶۶ مورد ابلاغیه رفع نقص برای کارفرمایان فعال در استان خوزستان صادر شده است.

غمگین انجام ۵۵۰ مورد درخواست‌ تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی طی امسال را یادآور شد و افزود:همچنین در این مدت ۵۹۹ دستگاه یا نمونه در استان خوزستان بررسی حفاظت فنی شدند ضمن اینکه ۴۱ کارگاه از نظر اندازه‌ گیری عوامل زیان‌آور کارگاهی پایش شدند.

در استان خوزستان یک‌ میلیون نفر جامعه کارگری و ۴۷۰ تشکل کارگری در حوزه کارفرمایی و کارگری وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار