پیش‌بینی برداشت ۱۱۵ هزار تن مرکبات از باغات خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 26 آذر 1401 | 10:54 ق.ظ
پیش‌بینی برداشت ۱۱۵ هزار تن مرکبات از باغات خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش بینی برداشت ۱۱۵ هزار تن انواع مرکبات از باغ‌های استان خبر داد و گفت: برداشت انواع مرکبات از باغات استان تا اواخر سال ادامه دارد. سید رحمت‌اله پریچهر، با اشاره به برداشت مرکبات از باغ‌های خوزستان اظهار کرد: برداشت مرکبات از سطح باغات در خوزستان اواسط مردادماه آغاز […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش بینی برداشت ۱۱۵ هزار تن انواع مرکبات از باغ‌های استان خبر داد و گفت: برداشت انواع مرکبات از باغات استان تا اواخر سال ادامه دارد.

سید رحمت‌اله پریچهر، با اشاره به برداشت مرکبات از باغ‌های خوزستان اظهار کرد: برداشت مرکبات از سطح باغات در خوزستان اواسط مردادماه آغاز شده است و تا اواخر سال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سطح قابل برداشت باغات مرکبات خوزستان ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۵ هزار تن انواع مرکبات با کیفیت مطلوب از باغات استان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر برداشت انواع پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و نارنج از سطح این اراضی در حال انجام است و عملیات برداشت این محصولات تا اواسط و یا اواخر اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

پریچهر عنوان کرد: مرکبات تولیدی در باغات خوزستان از جمله با کیفیت‌ترین مرکباتی هستند که در کشور تولید می‌شوند اما عمدتا مصرف داخلی دارند و در داخل کشور عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال شاهد ارتقای عملکرد تولید مرکبات در واحد سطح هستیم، افزود: استفاده از نهال‌های استاندارد ارقام تجاری مرکبات و انجام عملیات مدیریت تولید محصول براساس اصول فنی و توصیه‌های آموزشی ترویجی در سال‌های گذشته زمینه‌ساز افزایش عملکرد و بهبود تولیدات باغات در خوزستان شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار