ماندگاری آلاینده‌ها در هوای خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 آذر 1401 | 11:02 ق.ظ
ماندگاری آلاینده‌ها در هوای خوزستان شاخص کیفی هوا در بیشتر شهرهای خوزستان در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی و گروه‌های حساس قرار گرفته است.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در اهواز در ساعت ۹ صبح بیست و نهمین روز از آذرماه ۱۴۰۱ روی عدد ۱۴۸ AQI قرار گرفت که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است و براساس پیش بینی‌ها تا ساعت ۱۱ به عدد ۱۵۸ و ناسالم برای همه گروه‌های سنی می‌رسد.

شاخص کیفی هوا در محدوده استانداری خوزستان، سوسنگرد و شادگان نیز در وضعیت ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی قرار گرفته است.

محدوده حفاری، نیوساید و پست برق شماره ۳ کلانشهر اهواز نیز وضعیت ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا در امیدیه، بندر امام خمینی، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، شوشتر، گتوند و شرکت نفت مسجدسلیمان نشان دهنده قابل قبول بودن وضعیت هوا است.

بر اساس اطلاعات این سامانه، رامهرمز و هندیجان هوای پاک دارند.

با قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و همه گروه‌های سنی است، لازم است افراد مبتلا به مشکلات تنفسی، بیماران قلبی-ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این فعالیت‌ها را کاهش دهند.

در روزهای قبل اهواز جزو کلانشهرهای آلوده کشور و ماهشهر نیز جزو آلوده ترین شهر خوزستان بود، این درحالی است که نسبت به غیر حضوری شدن مدارس و کاهش ساعت کاری اداره‌ها اقدام نمی‌شد.

براساس تصمیم کارگروه اضطرار هوا، فعالیت مدارس همه مقاطع تحصیلی ۲ نوبت صبح و عصر در اهواز، باوی، کارون و ماهشهر به صورت غیرحضوری هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار