هشدار نارنجی مدیریت بحران خوزستان در خصوص وضع جوی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401 | 10:26 ق.ظ
هشدار نارنجی مدیریت بحران خوزستان در خصوص وضع جوی اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به وضع جوی استان هشدار قرمز هواشناسی و نارنجی دریایی و کشاورزی صادر کرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان هشدار سطح قرمز هواشناسی حاوی توصیف شرایط جوی مورد انتظار، مناطق متاثر از سامانه جوی و مخاطرات احتمالی را همراه با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی صادر کرد .

 

علی کرم پور افزود : با توجه به توپوگرافی منطقه جنوب شرق و زیرساخت‌های شهری این مناطق و حجم بالای بارندگی از اواسط وقت امروز چهارشنبه ۱۴/ ۱۰/ ۱۴۰۱ تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۵/ ۱۰/ ۱۴۰۱ شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید، انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف درارتفاعات استان (انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر) خواهیم بود .

وی گفت : این شرایط در مناطق جنوب شرقی، شرقی، سواحل و ارتفاعات این مناطق (بویژه شهر‌های هندیجان، ماهشهر، امیدیه و بهبهان) پایدار است و موجب لغزندگی جاده – اصابت صاعقه – اختلال در سفر‌های شهری و بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی – احتمال ریزش کوه – آبگرفتگی معابر – بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها – احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها – سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی – بارش برف در جاده‌های کوهستانی می شود . 

وی افزود : تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه بکار گرفته شود.

کرم پور همچنین با اعلام هشدار سطح نارنجی دریایی هواشناسی وزش باد سمت شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج از امروز تا عصر جمعه ۱۶/ ۱۰/ ۱۴۰۱ در شمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان محتمل است و احتمال غرق شدن شناور‌های سبک، تفریحی و نیمه سنگین – اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها -پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و آسیب به تأسیسات دریائی وجود دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین هشدار سطح نارنجی کشاورزی صادر کرد و گفت :با توجه به فعالیت سامانه بارشی شدید تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۵/ ۱۰ / ۱۴۰۱ احتمال بارش باران در مناطق جنوبی با رعدوبرق و وزش بادشدید موقتی و احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر بارش برف وجود دارد که موجب خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی می شود .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار