تولید روزانه گاز در شرکت نفت آغاجاری ۱۷میلیون مترمکعب افزایش یافت

تاریخ انتشار: شنبه 1 بهمن 1401 | 09:36 ق.ظ
تولید روزانه گاز در شرکت نفت آغاجاری ۱۷میلیون مترمکعب افزایش یافت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری خوزستان گفت:با انجام عملیات موفقیت آمیز توپکرانی در خط لوله خوراک، کارخانه گازو گازمایع ۱۶۰۰ به ظرفیت طراحی خود رسید و میزان روزانه تولید گاز سوخت زمستانی به حدود ۱۷ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

جواد تقی‌زاده جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای افزایش گاز برای تامین سوخت زمستانه کشور، عملیات توپکرانی خط لوله انتقال گاز تاسیسات گاز مایع ۱۶۰۰ با موفقیت انجام شد.

وی افزود:با تلاش کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، عملیات توپکرانی خط لوله انتقال گاز کارخانه گاز و گاز مایع ۱۶۰۰ که با تامین ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در روز(معادل ۱۷ میلیون مترمکعب در روز) وظیفه تامین خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند یک را بر عهده دارد با موفقیت انجام شد.
تقی زاده با اشاره به شرایط بحرانی افت دما و نیاز کشور به سوخت زمستانی و اهمیت پایداری تولیدگاز اظهار کرد: کارخانه گازوگازمایع ۱۶۰۰ با یک خط لوله ۴۲ اینچ به طول ۲۳ کیلومتر خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز بیدبلند-۱ را پس از فراورش عملیاتی و تثبیت نقطه شبنم تامین می‌کند.

وی افزود: در همین راستا به علت انباشت بیش از حد مایعات درون خط لوله انتقال خوراک ظرفیت فراورشی این کارخانه تقلیل یافت که با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عملیات توپکرانی در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: با توجه به حجم بالای مایعات و احتمال طولانی شدن عملیات توپکرانی با تاکید بر نقش برنامه ریزی و کنترل عملیات همه اقدامات اجرایی اعم از بستن شیرآلات گاز، تخلیه و کاهش فشارگاز، توپک گذاری، رانش توپک با سرعت مجاز، مدیریت سرعت طی عملیات، تخلیه و انتقال مایعات گازی با رعایت همه الزامات ایمنی با موفقیت انجام شد.
وی افزود: همچنین در این عملیات بیش از ۱۴ هزار بشکه مایعات گازی نیز استحصال و به چرخه تولید بازگشت و کارخانه گازوگازمایع ۱۶۰۰ در ۲۹ دی ماه راه اندازی و در مدار عملیاتی برای تامین سوخت زمستانی کشور با حداکثر توان فراورشی قرار گرفت.

تقی زاده گفت: امید است با تلاش‌های جهادگونه صنعت نفت، هموطنان زمستان سخت را با حداقل مشکلات سپری کنند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه در جنوب شرق خوزستان ، روزانه حدود ۷۰۰هزار بشکه نفت خام تولید می کند که بخشی از آن تولید فراورده‌های نفتی به پالایشگاه نفت آبادان انتقال می‌یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار