افزایش ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه سد دز

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 بهمن 1401 | 08:22 ق.ظ
افزایش ۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه سد دز مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان: ظرفیت تولید برق نیروگاه سد دز ۲۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

عباس صدریان فر ظرفیت اسمی فعلی تولید برق نیروگاه سد دز را ۵۲۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: به منظور پایداری، بهینه سازی و افزایش ظرفیت تولید برق این نیروگاه به ۷۲۰ مگاوات، در سال‌های اخیر طرحی برای افزایش ۲۵ مگاوتی ظرفیت تولید برق هر واحد مطالعه و اجرایی و واحد ۴ این نیروگاه در ۲ سال اخیر بهینه سازی و وارد مدار شد.

وی افزود: با توجه به کسب نتایج مطلوب از عملیات بهینه سازی اولین واحد نیروگاهی دز (واحد شماره ۴) و مهیا شدن سایر شرایط، با هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت شبکه برق کشور، واحد شماره ۳ به عنوان دومین واحد جهت بهینه سازی از شهریور ماه امسال از مدار بهره برداری خارج و تاکنون بخش عمده عملیات اجرایی دمونتاژ (باز کردن قطعه‌ها از هم برای انجام عملیات تعمیر و یا تعویض روی قطعه ها) انجام شده است.

صدریان فر می‌گوید: پیش بینی می‌شود کار بهینه سازی این واحد‌ها در اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد و پس از آن عملیات بهینه سازی واحد‌های باقیمانده نیز در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش نهایی ۲۰۰ مگاواتی نیروگاه دز پس از اجرای کامل طرح، ادامه داد: طراحی و اجرای یک نیروگاه با ظرفیت ۲۰۰ مگاوات به اعتباری حدود ۵ الی ۶ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، ولی در طرح بهینه سازی نیروگاه دز با اعتباری حدود یک دهم این مبلغ، کار در حال انجام است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار