تغییرات اقلیمی و مشکلات مدیریت آب، چالش جدی کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1401 | 11:07 ق.ظ
تغییرات اقلیمی و مشکلات مدیریت آب، چالش جدی کشور دبیرکل کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران : چالش جدی کشور ، تغییرات اقلیمی و مشکلات مدیریت آب است.

دبیرکل بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران با اشاره به تغییرات اقلیمی، گفت: این عامل در کنار مسائل و مشکلات ناشی از مدیریت آب کشور، دست به دست هم داده و کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

 

دکتر حمیدرضا غفوری در افتتاحیه بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک که روز (۱۸ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه نمی‌توان کاستی‌های حوزه آب را نادیده گرفت، اما نمی‌توان چشم را بست و تنها از مشکلات و نارسایی‌ها گفت و وجود برخی از مشکلات این صنعت را نادیده گرفت. هر چند مشکلات آبی کشور ناشی از عدم مدیریت جامع و همه‌سونگر است، اما نباید از نقش عوامل طبیعی نیز غافل شد.

وی افزود: حدود یک‌سوم بارش میانگین جهانی در شرایط نرمال در ایران صورت می‌گیرد و به علت مشکلات ناشی از تغییر اقلیم جهانی در حال حاضر نیز در شرایط دشوارتری نسبت به گذشته قرار دارد که کار در این عرصه را بر همه بیش از پیش دشوار کرده است.

دبیرکل بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران گفت: کشور ما در منطقه‌ای قرار دارد که تغییرات اقلیمی را تجربه کرده است به عنوان نمونه می‌توان به سیلاب‌های ویرانگر و خشکسالی شدید در سال‌های اخیر اشاره کرد که منابع آبی نیز متاثر از این عوامل است.

غفوری گفت: این عامل در کنار مسائل و مشکلات ناشی از مدیریت آب کشور، دست به دست هم داده و کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. اگر چه این مشکلات موجب نگرانی جدی اندیشمندان شده است، اما اطمینان داریم که با توکل به خدا و تکیه بر دانش دانشمندان این حوزه می‌توان به مقابله با چالش‌ها پرداخت و راه حل عالمانه ارائه کرد.

وی یادآور شد: به این دلیل موضوع اصلی بیست و یکمین کنفرانس هیدرولیک ایران، تاثیرات اقلیمی و تاثیر آن بر آبراهه‌ها و تالاب‌ها با محوریت خوزستان تعیین شده است که استقبال خوبی از آن شد.

دبیرکل بیست و یکمین کنفرانس بین المللی هیدرولیک ایران عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که با توجه به مشکلات اخیر اینترنت و اطلاع‌رسانی، رکورد بسیار خوبی برای کنفرانس است. در این کنفرانس برای اولین بار بخش اختصاصی برای سخنرانی بین المللی در نظر گرفته شده و کنفرانس برای اولین بار جنبه بین المللی پیدا کرده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار