تامین حقابه تالاب بین المللی شادگان از کشت و صنعت‌های نیشکر خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 6 اسفند 1401 | 09:49 ق.ظ
تامین حقابه تالاب بین المللی شادگان از کشت و صنعت‌های نیشکر خوزستان مدیرعامل شرکت کشت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان: حقابه تالاب بین المللی شادگان با ترکیبی از زهاب نیشکر و آب شیرین تامین می‌شود.

عبدعلی ناصری درخصوص کار‌های شرکت نیشکر و صنایع جانبی در زمینه زیست محیطی و احیای تالاب بین المللی شادگانگفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، پمپاژ آب با ظرفیت ۳۰ متر مکعب بر ثانیه از ایستگاه‌های پمپاژ شرکت‌های کشت و صنعت حکیم فارابی، سلمان فاراسی و دعبل خزاعی به سمت این تالاب در حال انجام است.

وی هدف از این کار را انتقال آب شیرین از کانال‌های زهاب بر به این تالاب بین المللی عنوان کرد و افزود: انتقال آب از ۱۳ بهمن آغاز شده و تا زمانیکه سازمان آب و برق اجازه دهد، آب شیرین با زهاب مخلوط و حقابه تالاب بین المللی شادگان تامین خواهد شد.

ناصری ادامه داد: باتوجه به کاهش دبی آب در رودخانه کرخه و خشک شدن رودخانه کرخه نور در تابستان امسال، پمپاژ حدود ۱۴ متر مکعب بر ثانیه آب از طریق کشت و صنعت دهخدا به سمت حمیدیه و نهر فاضل و سپس رودخانه کرخه نور منتقل شد.

مدیرعامل شرکت کشت نیشکر و صنایع جانبی خوزستان می‌گوید: با این کار حدود ۳ هزار هکتار از اراضی مجاور آبیاری می‌شدند و آب مورد نیاز کشت گندم در این مناطق تامین شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار