صادرات ۹۰ هزار تن صیفی جات از دزفول

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اسفند 1401 | 09:12 ق.ظ
صادرات ۹۰ هزار تن صیفی جات از دزفول از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ هزار تن سبزی و صیفی از دزفول به کشور‌های اوراسیا و خلیج فارس صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: سالانه ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول به کشت انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد و یک میلیون تن محصول در سال تولید می‌شود.

 

بهروز قمرزاده  با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ هزار تن سبزی و صیفی به کشور‌های اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر شده است، گفت: با توجه به این میزان صادرات، وجود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان دزفول ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول بیان کرد: گرفتن مجوز‌های لازم و تامین زیرساخت‌های پایانه صادراتی با توجه به حساسیت و فسادپذیری محصولات کشاورزی باید در کمترین زمان انجام شود.

وی خواستار تامین زیرساخت‌های پایانه صادراتی با همکاری نماینده و فرماندار دزفول و مدیر جهاد کشاورزی خوزستان شد.

قمرزاده با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دزفول در زیربخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه دام و طیور از شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان خواست برای ایجاد تحول، جهش و پایداری تولید و امنیت غذایی در شهرستان دزفول ورود کنند.

وی افزود: شهرستان دزفول در بسیاری از محصولات خودکفا بوده و اقدام به صادرات محصولات به سایر استان‌ها و کشور‌های همسایه می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: شهرستان دزفول ۳۵ درصد گوشت مرغ استان خوزستان را نیز تامین می‌کند.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به برپایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی خوراک دام و آبزیان اهواز گفت: تولیدکنندگان دزفول غرفه‌های متعددی در این نمایشگاه برپا و محصولات خود را عرضه کردند.

علی فرهمندپور با بیان اینکه دولت همواره حامی تولیدکنندگان است، افزود: ظرفیت‌های موجود دزفول گام بلندی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان هستند.

سالانه افزون بر ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار