آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در خوزستان در گرو تامین ۴۰۰ میلیارد ریال

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 08:31 ق.ظ
آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در خوزستان در گرو تامین ۴۰۰ میلیارد ریال مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان اعتبار مورد نیاز برای آزادی ۲۶۰ زندانی جرائم غیر عمد مالی را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

غلامرضا روشان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در دزفول تعداد زندانیان جرائم غیر عمد مالی در خوزستان را ۲۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: برای آزادی این محکومان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و کمک خیران نیاز است.

وی می‌گوید: اگر هر خوزستانی ۱۰۰ هزار ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند، آزادی همه محکومان تا روز عید سعید فطر امسال امکانپذیر خواهد شد.

روشان افزود: زندانیان جرائم غیرعمد مجرم نیستند، بلکه بدهکار و ورشکسته مالی هستند که به دلیل شرایط اقتصادی گرفتار زندان شده‌اند، به همین دلیل کمک به این زندانیان از جمله کار‌های ماندگار است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان عفو گسترده رهبر معظم انقلاب را اقدامی ارزشمند دانست و ادامه داد: این امر نشان از نگاه پدرانه این رهبر حکیم انقلاب به فرزندان مجرم خود است و این نگاه در دنیا بی نظیر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سنت حسنه است، اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان رسالت کمک به خانواده زندانیان همچنین اصلاح و آموزش زندانیان را بر عهده دارد.

روشان می‌گوید: مجازات در اسلام مربوط به فرد مجرم است نه خانواده وی، به همین دلیل کمک به خانواده زندانیان برای عمل به اصل انسانی اسلامی است تا با مجازات فرد محکوم، خانواده آن مجرم دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه نسبت به اصلاح زندانیان، پیگیر است و زندانیان را خانواده خود می‌داند، افزود: این نگاه متعالی نظام جمهوری اسلامی به زندان و خانواده آنان که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است در هیچ کشور مدعی حقوق بشر وجود ندارد.

پارسال با همت خیران خوزستان ۳۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خوزستان آزاد شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار