ساماندهی بازارچه‌های محلی اهواز در دستور کار شهرداری

تاریخ انتشار: شنبه 26 فروردین 1402 | 08:04 ق.ظ
ساماندهی بازارچه‌های محلی اهواز در دستور کار شهرداری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز: ساماندهی حداقل ۵ بازارچه محلی در نقاط مختلف این کلانشهر، امسال انجام می‌شود.
 

علی شمسی ساماندهی بازارچه‌های محله‌ای اهواز را جزو اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: بازارچه عامری از سال‌های قبل در حال فعالیت است، بطوریکه تبدیل به خاطره شده است، بنابراین جمع‌آوری نتیجه بخش نیست، بلکه باید برای مدیریت آن، ساماندهی شود.

وی افزود: این بازار نخستین بازار قدیمی اهواز است که قبلا ساماندهی شده بود، اما در نحوه کار، به فرهنگ مردم توجه نشده بود و ساماندهی آن مناسب مردم این کلانشهر نبود و در نهایت آن طرح، شکست خورد، بنابراین در حال حاضر ساماندهی بازارچه عامری در دستور کار است.

آقای شمسی با بیان اینکه ۱۰ بازارچه در اهواز نیازمند ساماندهی هستند، ادامه داد: حداقل ۵ بازارچه از این تعداد شامل؛ کیان، کسایی، صدف، نادری، عامری، خیابان خرمشهر، بازار منبع آب و بازار شب امسال ساماندهی خواهند شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز ساماندهی این ۱۰ بازارچه را عامل جلوگیری از ایجاد بازارچه‌های دیگر همانند آن‌ها عنوان و اضافه کرد: امسال برای ساماندهی بازار‌های زرگان، کیان، عامری، بازار خیابان خرمشهر و بازار صدف برنامه‌ریزی شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: قرار است بازار عامری سنگ فرش و میز و بساط یک شکل با زیرساخت‌های نظافت برای کسبه ایجاد شود تا بازار رسمی بهداشتی داشته باشیم، البته بر اساس استعلامی که از اداره‌ها گرفته شده است، شرکت آبفا می‌خواهد یک خط فاضلاب از این بازار عبور دهد و قول داده از اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز و در مدت ۳ تا ۴ ماه کار را تکمیل کند، بنابراین پس از تکمیل کار آبفا در این محل، کار ساماندهی بازار عامری آغاز خواهد شد.

وی گفت: بازارچه‌ای نیز برای سامان‌دهی بازار صدف در نظر گرفته شده است و پس از عید فطر، کسبه صدف به این بازار منتقل و این نقطه پاکسازی خواهد شد، همچنین در خیابان خرمشهر نیز بازارچه‌ای با بیش از ۱۵۰ غرفه آماده‌سازی شده است.

به گفته شمسی؛ پس از ساماندهی بازار صدف و خیابان خرمشهر، سامان‌دهی بازار کیان با اجرای چند طرح و کار‌های کارشناسی، آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود در ۶ ماه دوم سال، کار اجرایی در این بازار آغاز شود.

وی می‌گوید: با توجه به فعالیت دست‌فروشان، ورودی‌ها و خروجی‌های شهر اهواز نیز وضعیت زیاد خوبی ندارند و این وضعیت زیبنده یک شهر و حتی روستا نیست و برای سامان‌دهی این نقاط نیز برنامه‌ریزی می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار