خدمات دهی اتوبوسرانی اهواز به مناطق کم برخوردار افزایش یافته است

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 فروردین 1402 | 08:50 ق.ظ
خدمات دهی اتوبوسرانی اهواز به مناطق کم برخوردار افزایش یافته است سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز گفت: خدمات دهی این سازمان به مناطق محروم و کم برخوردار این کلانشهر افزایش یافته است.

رضا بزاز زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: با ورود تدریجی اتوبوس‌های خریداری شده به خطوط این ناوگان عمومی، افزایش تعداد اتوبوس های مسیر مناطق محروم و کم برخوردار اهواز بر اساس پایش و نظر کارشناسان در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: با ورود اتوبوس‌های جدید به خطوط اتوبوسرانی این سازمان، بخش عمده آنها در مسیرهای کوی علوی، رزمندگان، منبع آب، کوی فدک – زرگان، بنی هاشم، آخر آسفالت، فاز یک مهدیس، عین۲، پردیس یک و ۲، معین زاده و کوی طلاب – بنکداران، بکارگیری و این مناطق صاحب اتوبوس صفر کیلومتر شدند که خدمات دهی به اهالی این مناطق را با افزایش بیشتری همراه کرده است.

بزاز زاده گفت: پارسال ۱۲۹ دستگاه اتوبوس نو ( ۶۴ دستگاه اتوبوس شهری از شرکت ایران خودرو دیزل (آتروس) و ۶۵ دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب افشان (اسکانیا)، خریداری شد که در مرحله نخست ۴۰ دستگاه آن اسفند پارسال وارد چرخه ناوگان این سازمان شد.

وی ادامه داد: ۸۹ دستگاه اتوبوس دیگر خریداری شده نیز به تدریج وارد چرخه ناوگان اتوبوسرانی اهواز خواهد شد که ظرفیت این ناوگان را به حدود ۲ برابر افزایش می دهد و مشکل کمبود شدید اتوبوس در این کلانشهر را کاهش می دهد.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز اعتبار خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس را به ارزش هفت هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: ۷۵ درصد این مبلغ از سوی دولت تامین و پرداخت شده است.

وی گفت: مشکل شماره گذاری اتوبوس های خریداری شده از سوی وزارت کشور در حال پیگیری است و با مساعدت شورای تامین استان خوزستان، تردد آنها در سطح شهر، به طور موقت و تا انجام شماره گذاری برطرف شده است.

پرداخت هزینه سفر درون شهری فقط با کارت بلیت الکترونیکی

بزاز زاده با تاکید بر تهیه کارت بلیت الکترونیکی برای سفر درون شهری از سوی شهروندان گفت: پرداخت پول نقد از سوی شهروندان به رانندگان اتوبوس ممنوع است و همه پرداختی ها از طریق کارت بلیت الکترونیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه قبلی کارت بلیت الکترونیک این سازمان ، حدود چهار سال پیش از کرونا، به دلایل مختلف از بین رفت افزود: سامانه جدید کارت بلیت الکترونیک این سازمان از اسفند پارسال راه اندازی شده و تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قطعه کارت از سوی شهروندان خریداری شده است.

وی افزود: شهروندان برای خرید و شارژ کارت بلیت الکترونیک به پایانه درون شهری شهید فهمیده، غدیر، میدان شهدا، باغ معین، میدان بسیج، امانیه نبش خیابان دز، دانشگاه آزاد اسلامی، بلوار پاسداران مقابل دانشگاه علوم تحقیقات، سه راه فرودگاه به سمت چهارشیر، پادادشهر خیابان ۱۰، باهنر بلوار معلم و کیانپارس نبش پهلون در اهواز مراجعه کنند.

قرارداد با یک شرکت برای تامین راننده اتوبوس

سرپرست سازمان اتوبوسرانی اهواز با اشاره به کمبود راننده اتوبوس در این سازمان بیان کرد: برای تامین کمبود راننده اتوبوس‌، قرارداد تامین نیروی انسانی با یک شرکت منعقد شده تا نیاز انسانی این سازمان به راننده را برطرف کند.

وی گفت: طرح خصوصی سازی اتوبوس موفق نبود و در عمل این طرح کنار گذاشته شده و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد ناوگان این سازمان ملکی است و تنها چهار تا پنج دستگاه اتوبوس خصوص در این سازمان مشغول فعالیت هستند.

وی درباره سامانه خنک کننده اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی اهواز گفت: اتوبوس هایی که کولر آنها نیاز به تعمیر داشت از آذر پارسال کار تعمیر اساسی آنها آغاز شده و تا اواخر فروردین به پایان خواهد رسید.

بزاز زاده از شهروندان خواست هرگونه انتقاد و یا شکایت را از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۶۷۵ و تلفن ۳۳۷۸۶۹۲۱ اداره ارتباطات سازمان اتوبوسرانی و ماموران کنترل مستقر در پایانه ها، گزارش کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار