پایان سفر دوم هیات دولت به خوزستان با بازگشت رییس جمهور

تاریخ انتشار: شنبه 9 اردیبهشت 1402 | 09:49 ق.ظ
پایان سفر دوم هیات دولت به خوزستان با بازگشت رییس جمهور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور به همراه هیات دولت شامگاه جمعه پس از ۲ روز کاری فشرده خوزستان را به مقصد تهران ترک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی روز پنجشنبه همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدار‌های مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

 

شرکت در جشن احیای ۱۶۰ واحد غیر فعال خوزستان در دزفول، افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن راه آهن اهواز اندیمشک، خط تولید کاغذ مقوا در دزفول، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، طرح‌های آبرسانی به چند روستا و بازدید مانیتورینگ از طرح انتقال آب غدیر، افتتاح پالایشگاه گاز هویزه و دیدار با مردم اندیمشک و شادگان از جمله برنامه‌های سفر رییسی به خوزستان بود.

از دیگر برنامه‌های سفر دوم هیات دولت به خوزستان، دیدار آیت الله رئیسی با مردم اهواز در مصلا و سران طوایف و بزرگان عشایر، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی، افتتاح تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تأمین ۲۵ هزار مترمکعب و ۸۷ هزار میلیارد ریال پروژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بودند.

عملیات اجرایی ۹۵ طرح توزیع برق در شهرستان اهواز و روستا‌های تابعه، بازدید از تالاب شادگان و روستای صراخیه این شهرستان، بهره برداری از طرح‌های صنعت نفت و اضافه شدن ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور در سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت به انجام رسید.

رییس جمهور در ادامه در اهواز، با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی، فعالان فرهنگی و فعالان جبهه انقلاب اسلامی و حضور در شورای اداری را در برنامه داشت.

دیدار‌های مردمی رییس جمهور و استقبال تاریخی مردم خوزستان

 رییسی در جمع مردم اهواز، اندیمشک، شادگان، هویزه و روستای صراخیه شادگان حضور یافت و در هفت تپه با کارگران دیدار و گفتگو کرد.

حضور پرشکوه مردم ولایتمدار خوزستان در استقبال از رییس جمهور موجب شد تا ظرفیت مصلای کلانشهر اهواز و خیابان‌های اطراف آن به طور کامل تکمیل شود.

از ساعتی پیش از زمان اعلام شده دیدار عمومی رییس جمهور با مردم ولایتمدار خوزستان قهرمان، سیل جمعیت از قشر‌ها و شهر‌های مختلف خود را به میعادگاه اعلام شده رساندند.

 رییسی رییس جمهور در جمع مردم خوزستان در مصلای مهدیه اهواز اعلام کرد: مدیران خوزستان باید در تراز مردم انقلابی این استان کار و تلاش کنند و هر مدیری که خسته شده باید جای خود را به مدیر انقلابی، جهادی و تحول گرا بدهد.

شامگاه جمعه زمانی که نشست مشترک شورای برنامه ریزی توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان در حال برگزاری بود، معاون اجرایی رییس جمهور از برکناری ۱۵ نفر از مدیران استان خبر داد.

رییس جمهور در حاشیه بازدید از تالاب شادگان و در جمع مردم این منطقه با اشاره به ظرفیت‌های بالای تالاب گردشگری و انتقاد از غفلت از این ظرفیت گفت: مسوولان خوزستان تا حداکثر یک ماه سند توسعه تالاب شادگان تدوین کنند.

امضای ۹۵ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی در خوزستان با حضور رییس جمهور

در دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان ۹۵ تفاهم نامه عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۸۶۹ هزار میلیارد تومان آماده شد که در آیینی با حضور رییس جمهوری، این تفاهم نامه‌ها به امضای دستگاه‌های مربوطه رسید.

در آیین امضای ۹۵ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی خوزستان با حضور رییس جمهور در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان، تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و استانداری خوزستان برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امضا شد.

استاندار خوزستان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور نیز تفاهم نامه احداث پتروپالایش بر مبنای خوراک گازی به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین احداث کارخانه فولادسازی اکسین خوزستان و تولید اسلب عریض به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را امضا کردند.

امضای تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون برای تولید پلی اتیلن سبک خطی و سنگین به مبلغ ۶۹۲ میلیارد تومان و ۲۷۸ میلیون دلار از دیگر طرح‌های امضا شده در این آیین بود.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر و استاندار خوزستان نیز تفاهم نامه احداث پارک کلر و تکمیل زنجیره کلر در جهت ایجاد زنجیره پتروشیمی با ارزش سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان و ۱۳۸ میلیون دلار را به امضا رساندند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز تفاهم نامه تکمیل چرخه ارزش محصولات نیشکر و صنایع جانبی شامل احداث کارخانه تولید خوراک دام، احداث و تکمیل کارخانه کود با ظرفیت ۱۵ هزار تن و ساخت کارخانه دانش بنیان اسانس گیری اکالیپتوس به ارزش یک هزار میلیارد تومان به امضا رسید.

برنامه‌های هیات دولت در سفر به خوزستان

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و جمعی از معاونان در راس هیات دولت با حضور در خوزستان از پروژه‌های مختلف بازدید و تعدادی را به بهره برداری رساندند.

بهره برداری از ۹ پروژه درمانی در بهبهان، اهواز و اندیمشک، آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه در اهواز و اندیکا و بازدید از مراکز درمانی شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری با حضور وزیر بهداشت انجام شد.

دیدار با مردم دزپارت، بازدید از مدارس سنگی، فضا‌های آموزشی اهواز، اندیکا و دزپارت و نشست با روسای آموزش و پرورش خوزستان از جمله برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بود.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان دیدن کرد و طرح توسعه بیمارستان شهدای شوشتر را به بهره برداری رساند و در برنامه آغاز عملیات اجرایی پروژه فولاد سازی اکسین خوزستان حضور یافت.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در اموز زنان و خانواده نیز در دزفول از شرکت‌های دانش بنیان کارآفرین بازدید داشت و با نخبگان دانشگاهی و خانواده جانبازان دیدار کرد.

وی همچنین از کارگاه کپو بافی بازدید و در اهواز با فعالان، نخبگان و کارآفرینان نشست برگزار کرد.

از برنامه‌های مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح لیدار گرد و خاک، ۴۴.۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در خوزستان، آغاز عملیات اجرایی ۳۴ کیلومتر در مسیر رامهرمز به رامشیر، بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در خوزستان، انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف در خصوص واگذاری زمین و راه اندازی سالن چند منظوره ورزشی در کوی مدرس دزفول بود.

برنامه‌های احمد وحیدی وزیر کشور نیز شامل بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های اهواز، رامهرمز، ایذه و باغملک، مرز شلمچه و پروژه جمع آوری آب‌های سطحی اهواز، دیدار با مردم کوی مندلی اهواز و افتتاح پل غیر همسطح شهید قربانی اهواز بود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به شوش در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان حضور یافت و از شرکت کاغذ پارس بازدید کرد.

از جمله برنامه‌های سفر علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بازدید از تالاب شادگان، افتتاح مجتمع پرورش میگو هندیجان و حضور در شورای اداری شهرستان کارون و شادگان بود.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از گمرک و بندر‌های آبادان و خرمشهر و شرکت گروه ملی صنعتی ایران بازدید کرد و در شورای اداری مسجدسلیمان حضور یافت.

برپایی میز‌های خدمت برای طرح مطالبات مردم خوزستان

۳۰ میز خدمت دستگاه‌های اجرایی خوزستان در آستانه دور دوم سفر استانی رییس جمهور به استان با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، برای دریافت پیشنهادات، مطالبات و انتقادات مردم، از صبح چهارشنبه تا روز جمعه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در نقاط مختلف اهواز برپا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار