معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند

حضور شرکت‌های بزرگ نفتی عراق در ایران اکسپو با دعوت منطقه آزاد اروند| همکاری کنسولگری ایران در بصره

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 | 09:23 ق.ظ
حضور شرکت‌های بزرگ نفتی عراق در ایران اکسپو با دعوت منطقه آزاد اروند| همکاری کنسولگری ایران در بصره معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از حضور هیات عراقی متشکل از مدیران بزرگترین شرکت‌های نفتی این کشور در ایران اکسپو ۲۰۲۳ با دعوت سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد.

روح‌الله خزایی اظهار کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ و حضور پررنگ منطقه آزاد اروند در این رویداد بزرگ اقتصادی، این سازمان با همکاری کنسولگری ایران در بصره از مدیران عرصه‌های اقتصادی کشور عراق برای حضور در این نمایشگاه دعوت به‌عمل آمد.

وی افزود: مهمانان عراقی مدعو، متشکل از مدیران کل، معاونین، مدیران تجاری، مالی و بازرگانی دو شرکت بزرگ دولتی این کشور در حوزه نفت و گاز خواهد بود که زیر مجموعه وزارت صنعت و معدن کشور عراق هستند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، توضیح داد: این مهمانان عراقی از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان به تهران منتقل شده تا بازدیدی از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ و توانمندی‌های مناطق آزاد، به‌خصوص منطقه آزاد اروند داشته باشند.

خزایی ادامه داد: شرکت نفت بصره، یک شرکت نفتی دولتی عراق است که مسئولیت توسعه مخازن و تولید نفت خام از میادین جنوب این کشور را بر عهده دارد و در حال حاضر مدیریت میادین بزرگ مستقر در بصره، ناصریه، نجف، کربلا و واسط توسط این مجموعه صورت می‌گیرد که طبیعتاً نیازهای این شرکت‌ها برای تولید نفت، می‌تواند از بازار ایران تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً توانمندی‌های ملی و تولیدات منطقه آزاد اروند که در ایران اکسپو ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد می‌تواند در بازدید این قبیل شرکت‌ها کمک شایانی به امر صادرات تولیدات داخلی و توانمندی‌های منطقه آزاد اروند صورت دهد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار