صادرات محصولات ۵۳ واحد صنعتی خوزستان به کشور‌های مختلف

تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1402 | 09:00 ق.ظ
صادرات محصولات ۵۳ واحد صنعتی خوزستان به کشور‌های مختلف در سال گذشته ۵۳ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان موفق شدند محصولات تولیدی خود را به کشور‌های مختلف صادر کنند.

استاندار خوزستان با بیان مطلب فوق به قابلیت‌های صادراتی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفت محصولات تولید شده توسط بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی توانایی و قابلیت‌های لازم را برای حضور در عرصه‌ی بین المللی دارا هستند. این واحد‌ها مورد شناسایی قرار گرفتند و در آینده نزدیک تاثیر گذار خواهند بود.
دکتر علی اکبر حسینی محراب ضمن حضور در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) و غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به نقش صادرات در روند تولید اشاره کرد و گفت: یکی از فرآیند‌های مهمی که لازم است در نوع نگرش تولیدکنندگان محترم حاصل شود این است که تولیدات آنان قدرت و قابلیت‌های لازم برای رقابت در عرصه بین المللی را داشته باشند.

 وی در ادامه گفت: چنانچه تولید کنندگان با نگاه صادرات به تولیدات خود توجه نشان دهند یقیناً بر کیفیت تولیدات آنان افزوده خواهد شد.

 استاندار خوزستان در خاتمه گفت: تولیدکنندگان ما دارای دانش فنی لازم برای رقابت در عرصه‌ی جهانی هستند که باید شرایط و زمینه‌های بیش از پیش آن فراهم شود.

 بر اساس این گزارش مهندس علی مهدی پور؛ ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین کشوری و استانی برای بازدید از غرفه خوزستان در سخنانی کوتاه گفت: همانگونه که استاندار خوزستان فرمودند تولیدات صنعتگران استان خوزستان قابلیت‌های منحصر به فردی دارند که می‌تواند برای مصرف کنندگان دیگر کشور‌ها جذاب باشند.

وی با تاکید بر نقش صادرات در تولیدات و توسعه صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: باید روندی ایجاد شود تا تولید کنندگان استان فرصت ارائه‌ی کالا‌های تولیدی خود را در بازار‌های جهانی پیدا نمایند. هر چه تولیدات آنان به بازار‌های جهانی راه پیدا کنند به همان تناسب اشتغال زایی و برخورداری نیز افزون خواهد شد.
 

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در سال‌های پیش رو محصولات صد واحد صتعتی استان به کشور‌های دیگر عرضه شود.

بر اساس این گزارش پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) با حضور بیش از ۷۰۰ شرکت و با میزبانی ۷۰ هیئت تجاری و دولتی برپا شده بود. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰۰ تاجر و مقام دولتی از سراسر دنیا حضور پیدا کردند.

 پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو با هدف ایجاد بازار‌های صادراتی جهانی و هم چنین با تمرکز بر کشور‌های شرق آسیا، اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بر پا شده است. کارشناسان بر باورند که نمایشگاه برگزار شده برای تنوع بخشی به کالا‌های صادراتی کشور و افزایش ضریب تاب آوری اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار