پیام تبریک شهردار آبادان به مناسبت سوم خرداد سالروز “آزاد سازی خرمشهر قهرمان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 خرداد 1402 | 09:50 ق.ظ
پیام تبریک شهردار آبادان به مناسبت سوم خرداد سالروز “آزاد سازی خرمشهر قهرمان یاسین کاوه پور در پیامی ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا، فرارسیدن سوم خرداد “روز آزادسازی خرمشهر” را به تمامی مردم ایران به ویژه مردم شهید پرور آبادان و خرمشهر تبریک گفت. در پیام شهردار آبادان آمده است: بسم رب الشهدا و الصدیقین با طلوع سومین روز خرداد، گلبانگ “انا فتحنا لک فتحا مبینا” بر […]

یاسین کاوه پور در پیامی ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا، فرارسیدن سوم خرداد “روز آزادسازی خرمشهر” را به تمامی مردم ایران به ویژه مردم شهید پرور آبادان و خرمشهر تبریک گفت.
در پیام شهردار آبادان آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
با طلوع سومین روز خرداد، گلبانگ “انا فتحنا لک فتحا مبینا” بر گنبد مسجد جامع خرمشهر طنین‌انداز می‌شود، روزی که فرشتگان زمینی با دستان خالی به حبل‌المتین الهی متصل شدند و مژده فتح الهی را به ودیعه گرفتند تا مشتی از خاک وطن به دست نامحرمان و نااهلان آغشته نشود.

روز آزادی خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از استقامت و پیروزی ملت، در دفاع از کیان ایران اسلامی است.

همان گونه که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، آزادی خرمشهر نمادی از وحدت، همبستگی ملی و حضور شجاعانه مردم در عرصه‌ دفاع از تمامیت ارضی کشور عزیزمان، ایران اسلامی بود.

این رخداد بزرگ فراتر از یک حادثه تاریخی بود و منشأ تحولات شگرف در روند جنگ تحمیلی شد و به پاس مقاومت مردم شهید پرور و ولایتمدارش، خرمشهر را ورای یک شهر و نقطه جغرافیایی در تاریخ جهان جاودانه کرد.

*اینک با گذشت ۴۱ سال از فتح خرمشهر قهرمان، اندیشیدن به آنچه باعث پیروزی معجزه‌گونه و فتح‌الفتوح آزادسازی خونین شهر شد، برای امروز کشور بسیار الهام بخش و درس‌آموز است.*

امروز اگرچه ابزارهای دشمنی و مخالفت با ملت ایران تغییر یافته، اما جمهوری اسلامی ایران به دشمنان ثابت کرده که در راه پیشرفت، توسعه و حفظ ارزش‌های متعالی خود، هر لحظه آماده از خودگذشتگی و خلق حماسه‌ای دیگر با رنگ و بوی “سوم خرداد” است.

رهبر معظم انقلاب (مد) به مناسب سوم خرداد خطاب به جوانان و آینده سازان این مرز و بوم فرمودند خرّمشهرها در پیش است به همین منظور باید برای خدمت رسانی به شهروندان و آبادانی شهرمان از لحظه به لحظه زمان نهایت استفاده را نموده تا برای ساختن ایران قوی در سایه ولایت مطلقه فقیه و در راس آن امام خامنه ای “مد ظله العالی” نقش ایفا کنیم.

اینجانب به نمایندگی از مجموعه خدوم شهرداری آبادان، یاد و خاطره “شهدای خونین شهر” را گرامی داشته و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در حفظ و حراست از این کیان پرمهر، که با خون جوانان این سرزمین آغشته شده است، یاری رساند.

یاسین کاوه پور – شهردار آبادان
۳ خرداد ۱۴۰۲


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار