رامهرمز تولیدکننده ۷۰ درصد تخم مرغ خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 13 خرداد 1402 | 08:39 ق.ظ
رامهرمز تولیدکننده ۷۰ درصد تخم مرغ خوزستان مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: ۷۰ درصد تخم مرغ مورد نیاز استان خوزستان در این شهرستان تولید می‌شود.
فرشاد مهرابی گفت: رامهرمز به دلیل برخورداری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به عنوان یکی از قطب‌های تولید تخم مرغ در استان خوزستان محسوب می‌شود.
 
وی افزود: در این شهرستان ۶ واحد پرورش مرغ تخمگذار با وجود ۵۴۸ هزار قطعه مرغ فعالیت دارد و ۷۰ درصد تخم مرغ خوزستان را تولید و تامین می‌کنند.
 
مهرابی میزان تولید سالانه تخم مرغ در رامهرمز را ۵ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ نفر در واحد‌های تولیدی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
 
مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز می‌گوید: تخم مرغ تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان خوزستان به استان‌های دیگر کشور صادر می‌شود.
 
این مقام مسئول به فعالیت ۶۰ واحد مرغداری گوشتی در رامهرمز اشاره و اضافه کرد: در این واحد‌ها سالانه ۵ هزار تن گوشت سفید تولید می‌شود و برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغالزایی شده است.
 
وی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌هایی در رامهرمز برای توسعه صنعت طیور، افزود: ۲ کشتارگاه در شهرستان وجود دارد که باعث توسعه صنعت مرغداری شده است، همچنین کارخانه‌های تولید خوراک دام در رامهرمز فعال هستند و خوراک مورد نیاز مرغداری‌ها را تامین می‌کنند و سبب شده صنعت پرورش مرغ و تولید گوشت سفید در شهرستان بیش از پیش توسعه یابد.
 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار