ضرورت مدیریت ترافیک و بهسازی مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 خرداد 1402 | 08:36 ق.ظ
ضرورت مدیریت ترافیک و بهسازی مسیرهای منتهی به مرزهای خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت بهسازی جاده ها، گفت: باید رفت آمد روان و خوبی در جاده‌ها داشته باشیم. ترافیکی که ایجاد می‌شود باید مدیریت شود.

علی اکبر حسینی محراب دیروز (۲۸ خرداد) در نشست ستاد اربعین حسینی استان که با حضور رئیس ستاد اربعین کشور برگزار شد، اظهار کرد: جلسات اربعین را از شروع مبدا استان‌ها تا داخل عراق در نظر می‌گیریم و تنها به خوزستان محدود نیست. امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راه، بسیج و هلال احمر و اورژانس بتوانیم خدمتگزاری کنیم و امنیت و شرایط مناسب عبور و مرور را تامین کنیم.

 

وی افزود: جان زوار امام حسین از هر جهت برای ما اهمیت دارد و بر خود تکلیف و واجب می‌دانیم که مشکلی پیش نیاید. طبعا ظرفیت سازی برای سیستم‌های سرمایشی و آب باید از الان صورت گیرد. حتما سردخانه لازم است تا مواد غذایی حفظ شود.

استاندار خوزستان گفت: مهم‌ترین مساله راه است که تلفات ندهیم. راه خرمشهر اهواز واقعا خطرناک است؛ بخش وسیعی از تردد‌ها از آن طرف صورت می‌گیرد. به جاده بوستان عبدالخان نیز حتما باید پرداخته شود. جاده سوسنگرد به چذابه متاسفانه با توجه به تخصیص‌های کم اعتبارات به نظر می‌رسد که کامل نشود و نیاز به مذاکره با وزارت راه دارد. جاده عبدالخان بستان هم قبلا از شاه راه‌های اصلی نبوده، اما الان با توجه به تردد زوار جاده اصلی شده است، بنابراین شانه سازی و سایر موارد انجام شود.

وی تاکید کرد: باید رفت آمد روان و خوبی در جاده‌ها داشته باشیم و ترافیکی که ایجاد می‌شود باید مدیریت شود.

حسینی محراب ادامه داد: آنچه که باید خیلی مورد توجه قرار گیرد حمل و نقل در داخل کشور و در عراق است که طبعا نیاز به سرویس‌های بیشتری دارد و باید همه به ویژه وزارت راه و دستگاه‌هایی که ماموریت گرفته اند حتما تلاش کنند.

وی در خصوص رفت و آمد اتباع خارجه نیز عنوان کرد: اتباع خارجی پاکستانی و افغانی باید حتما مورد تکریم قرار گیرند، اگر به این نتیجه رسیدیم که اتباع باید از این مرز‌ها خارج شوند حتما باید امکانات متناسب در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان گفت: سال گذشته مشکلی در پارکینگ‌ها پیش آمد و نرخ ۵ هزار تومانی در نظر گرفته شده بود. امسال نیز نرخ در ستاد تعین شود تا بتوانیم در قرارداد‌هایی که بابت سرویس دهی پارکینگ داریم، استفاده شود.

حسینی محراب ادامه داد: در جلسه قبل در خصوص استفاده از قطار نیز صحبت شد، اما وزارت راه مشکل استفاده از هواپیما و قطار را ایجاد کرده است و اگر این مشکل بخواهد ادامه پیدا کند، امیدی به این دوستان نباید داشته باشیم و به نظر می‌رسد باید کار جدی صورت گیرد. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار