ظرفیت سالانه پذیرش دانشجوی پزشکی در خوزستان ۴۰۰ نفر است

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 مرداد 1402 | 11:51 ق.ظ
ظرفیت سالانه پذیرش دانشجوی پزشکی در خوزستان ۴۰۰ نفر است معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ظرفیت سالانه پذیرش دانشجوی پزشکی در استان را ۴۰۰ نفر و کمتر از استان تهران اعلام کرد.

دکتر شهنام عسکرپور ظرفیت سالانه پذیرش دانشجوی پزشکیدر خوزستان را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: درحال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دزفول، آبادان و بهبهان دانشجوی پزشکی پذیرفته می‌شود و برنامه ریزی‌ها برای پذیرش دانشجو در دانشکده علوم پزشکی شوشتر انجام شده است.

وی با بیان اینکه سالانه در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز حدود ۲۸۰ تا ۲۹۰ دانشجو با روش‌های مختلف جذب می‌شوند، افزود: این پذیرش تنها به صورت روزانه نیست، بلکه موارد نوبت دوم و سهمیه‌های مناطق محروم، عدالت آموزشی، منطقه خاص، تعهد و… نیز وجود دارد.

عسکرپور می‌گوید: در مقایسه با تهران می‌توان گفت که ظرفیت پزشکی در خوزستان کمتر است و دانشگاه آزاد استان نیز هنوز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را دایر نکرده، البته صحبت‌هایی شده بود و حرکت‌های اولیه انجام شده است، ضمن اینکه به منظور راه‌اندازی رشته پزشکی، تعدادی استاد نیز از دانشگاه اهواز گرفته بودند، اما هنوز دانشجو پذیرش نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به این‌که “آیا نبود رشته پزشکی در دانشگاه آزاد خوزستان باعث کاهش ظرفیت پزشکی در استان شده است؟ ” گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد دانشجوی بگیرد اغلب تعداد را اعلام نمی‌کند و معمولا بیش از ظرفیت آن است، اگر منظور از پایین بودن ظرفیت خوزستان با احتساب دانشگاه آزاد است، می‌توان گفت این‌گونه است، اما باید توجه داشت که در مجموع، در استان خوزستان دانشگاه آزاد برای گروه علوم‌پزشکی چندان فعال نیست و برای گروه پزشکی نیز اصلا فعال نیست و راه‌اندازی آن طول می‌کشد و این کار یکی دو روز نیست، زیرا پذیرش دانشجوی پزشکی نیاز به بیمارستان، تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و اعضای هیات علمی خاص دارد.  


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار