هشدار زرد گرد و خاک در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 28 مرداد 1402 | 09:37 ق.ظ
هشدار زرد گرد و خاک  در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش‌بینی وقوع رگبار و برخاستن گرد و خاک همرفتی در سطح استان، هشدار سطح زرد صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد گفت: بالابودن شاخص‌های ناپایداری و شرایط مساعد ایجاد همرفت از اواسط وقت امروز تا اواخر وقت یکشنبه با توجه به ماهیت پدیده‌های همرفتی، در برخی از نقاط استان خوزستان به صورت محلی و نقطه‌ای به ویژه ارتفاعات شمالی و شرقی و مناطق جنوبی وجود دارد.

محمد سبزه زاری افزود: لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفر‌های بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

 وی در ادامه بیان کرد:احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچرو، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها توصیه می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار