ضرورت خروج شرکت کربن بلک از شهر اهواز

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 شهریور 1402 | 10:49 ق.ظ
ضرورت خروج شرکت کربن بلک از شهر اهواز سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان : در حال حاضر مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی مستقر در اهواز که باید جابه‌جا شوند، شرکت کربن بلک و در مرحله بعد شرکت نورد هستند.

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به فعالیت شرکت‌های آلاینده در شهر اهواز اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک، صنایع آلاینده مستقر در شهر‌ها باید به خارج از شهر‌ها مستقر شوند.

 

وی با اشاره به افزایش محدوده شهر‌ها و قرار گرفتن مناطق مسکونی در کنار صنایع و بروز مشکلاتی برای شهروندان افزود: در خوزستان فهرست صنایع مشخص شده و در حال حاضر مهم‌ترین شرکت‌های صنعتی مستقر در اهواز که باید جابه‌جا شوند، شرکت کربن بلک و در مرحله بعد شرکت نورد هستند.

قلی‌نژاد با بیان اینکه شورای حقوق عامه خوزستان بر جابه‌جایی این شرکت تاکید دارد، گفت: اولویت نخست، انتقال شرکت کربن بلک به خارج از اهواز است و مقرر شده است که تا پایان این ماه جابه‌جا شود و اگر در این مدت زمان، جابه‌جا نشود پیگیری حقوقی و قضایی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در استان خوزستان صنایع کوچک مستقر در شهر‌ها نیز موجب ایجاد آلودگی صوتی و بر هم خوردن آرامش شهروندان شده‌اند؛ در بسیاری از مناطق مسکونی شاهد استقرار صنایع پرخطر مانند واحد‌های کپسول اکسیژن و تعمیرگاه کامیون هستیم و با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص احداث شهرک صنوف مزاحم و آلاینده، در حال پیگیری این موضوع هستیم. در این خصوص به شهرداری‌های خوزستان اعلام کرده‌ایم که هر شهرداری باید یک شهرک صنوف داشته باشد تا برای جلوگیری از استقرار صنایع آلاینده در شهر‌ها اقدام کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار