ضرورت تزریق واکسن آنفولانزا برای گروههای پرخطر

تاریخ انتشار: شنبه 8 مهر 1402 | 11:25 ق.ظ
ضرورت تزریق واکسن آنفولانزا برای گروههای پرخطر گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان و کودکان نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت : آنفلوانزا نوعی بیماری حاد تنفسی است که از طریق نوعی ویروس از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است. این بیماری در تمام فصول سال می‌تواند شیوع داشته باشد، اما بیشترین موارد ابتلا به آن در ماه‌های سرد سال رخ می دهد.

 

شفیعی نیا افزود : از مهمترین علائم این بیماری می‌توان به تب و لرز، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، خستگی، سرفه خشک .. اشاره نمود. ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات تنفسی یا تماس با ترشحات بیمار از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل شود.

وی گفت : از بهترین راهکار‌های کنترل این بیماری در جامعه، قطع زنجیره انتقال آن است که این مهم می‌تواند از طریق عدم حضور فرد بیمار در اجتماعات (محیط کار، مدرسه، مراسم‌ها ..) و رعایت توصیه بهداشتی به ویژه زدن ماسک، تهویه مناسب، شستن مرتب دست‌ها صورت پذیرد.

شفیعی نیا واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، کودکان، بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای را از راهکار‌های موثر در کاهش موارد ابتلای شدید و مرگ و میر ناشی از آن ذکر و توصیه کرد گروه‌های یاد شده در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

وی گفت : گروه‌های پر خطر قید شده که از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونای آن‌ها یکسال گذشته است، برای تزریق واکسن کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه نمایند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار