کاهش ۴۰ درصدی تصادف‌ها در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 مهر 1402 | 11:03 ق.ظ
کاهش ۴۰ درصدی تصادف‌ها در خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از کاهش ۴۰ درصدی تصادف‌ها در محور‌های استان در اربعین حسینی امسال خبر داد.

محمد جولانژاد گفت: در پایانه مرزی شلمچه ۱۹ طرح و در پایانه چذابه ۱۴ پروژه تعریف شده بود که نه تنها این‌ها کار بزرگی به شمار می‌رفت بلکه با کمبود نیرو و اعتبار مواجه بودیم به گونه‌ای که برخی تصور می‌کردند این طرح‌ها به سرانجام نخواهد رسید، اما با اهتمام جدی پرسنل این اداره کار انجام شد.

وی با بیان اینکه در بخش راه‌های منتهی به مرز‌های خوزستان کار‌های خوبی انجام شده است که قابل مقایسه با سال قبل نبود، افزود: کار‌هایی که در بخش بهسازی و ایمن سازی راه‌ها صورت گرفت نهایتاً منجر شد که در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه بیش از ۱۰ هزار مترمربع سایه‌بان و مه پاش نصب و بیش از ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی اضافه شود.

جولانژاد ادامه داد: کار‌های انجام شده در بخش راه‌های خوزستان سبب شده تا بهبود در راه‌ها و ایمنی محور‌ها صورت گیرد و در پی آن حادثه ناگواری رخ نداد و شاهد کاهش ۴۰ درصدی تصادف‌ها نسبت به پارسال در استان بودیم که این یک دستاورد خوب بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: از ابتدای امسال تا زمان اربعین حسینی پیگیری‌های بسیاری برای تأمین ناوگان به منظور جابه‌جایی زائران صورت گرفت که قرار بود از کشور‌های همسایه ناوگان تأمین شود، اما هیچ ناوگانی به خوزستان اختصاص پیدا نکرد و نهایتاً ۳۰ دستگاه اتوبوس وارد شد، بنابراین همچون سنوات قبل حمل و نقل مسافران بر دوش تشکل‌های صنفی و معاونت حمل و نقل و اداره مسافری بود.

وی می‌گوید: قبل از اربعین نیز تمهیدات خوبی برای جابه‌جایی زائران پیش بینی شده بود تا مشکل خاصی وجود نداشته باشد، اما از آنجایی که با افزایش تردد زائران مواجه بودیم، این اتفاق در حالی بود که حدود ۱۴ هزار ناوگان برای خوزستان پیش بینی شده بود، این در حالی است که کل ناوگان فعال کشور ۷ هزار دستگاه بود.

جولانژاد گفت: با وجود اینکه شاهد افزایش ۳۱ درصدی استفاده زوار از حمل و نقل عمومی نسبت به پارسال بودیم، اما با خدمات رسانی شبانه روزی برای جابه‌جایی آن‌ها این کار نیز به خوبی صورت گرفت و زائران از مبدا استان به اقصی نقاط کشور عزیمت کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار