هشدار زرد بارندگی و تندباد لحظه ای در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 مهر 1402 | 09:46 ق.ظ
هشدار زرد بارندگی و تندباد لحظه ای در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و وزش تندباد لحظه‌ای در استان هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی از اوایل وقت روز پنج شنبه ۲۷ مهر لغایت اوایل روز شنبه ۲۹  مهر  احتمال رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد‌های لحظه‌ای و به علت بالا بودن  ضرایب ناپایداری احتمال برخاستن گردوخاک همرفتی و موقت در استان پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: این پدیده در  نیمه شمالی و شرقی و غرب، مرکز بویژه در ارتفاعات در بقیه نقاط بصورت نقطه‌ای به صورت بارش باران و رعد و برق و وزش باد و احتمال گردوخاک همرفتی و موقت در نیمه جنوبی، مرکزی و غربی استان فعال است.
وی ادامه داد: با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی،   کاهش شعاع دید در جادهها، اختلال  در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی،
  آبگرفتگی معابر بصورت محدود،    تاخیر در پرواز، کاهش دید ناشی از گردوخاک و شکستن شاخه درختان وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: توصیه میشود احتیاط لازم در سفر‌های برون شهری، لایروبی  کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو،    عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم  برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی و تمهیدات لازم  در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار