۹ برابر بودن آمار ابتلا به آنفولانزا در خوزستان نسبت به کرونا

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 آبان 1402 | 09:02 ق.ظ
۹ برابر بودن آمار ابتلا به آنفولانزا در خوزستان نسبت به کرونا رئیس مرکز بهداشت خوزستان موارد ابتلا به آنفلوآنزا در هفته قبل در استان را ۹ برابر ابتلا به کرونا اعلام کرد.
دکتر پژمان بختیاری نیا گفت: با نمونه گیری از هر ۱۰۰ نفر با علائم حاد تنفسی فوقانی در خوزستان ۴۶ مورد آنفولانزا و ۴ مورد کووید ۱۹ در هفته قبل گزارش شد که نشان دهنده ۹ برابر بودن ابتلا به آنفولانزا نسبت به کرونا است.
 
وی با بیان اینکه در خوزستان ورود به موج آنفولانزا از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده است، افزود: اما پیش‌بینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که پیک کشوری اواسط آبان ماه رخ خواهد داد.
 
بختیاری نیا با تاکید بر اینکه بیماران هنگام ابتلا به بیماری باید در منزل استراحت کنند و دانش آموزان علامت دار در مدرسه حاضر نشوند، ادامه داد: گروه‌های پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله؛ دیابت، فشارخون، بیماری قلبی، عروقی و مزمن تنفسی در فضای شلوغ باید از ماسک استفاده کنند.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: آنتی بیوتیک فقط با تجویز پزشک مصرف شود و هرگز به صورت خودسرانه مورد استفاده قرار نگیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار