برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری از نخبگان استفاده خواهیم کرد

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 آبان 1402 | 08:42 ق.ظ
برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری از نخبگان استفاده خواهیم کرد شهردار آبادان : برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری از تمامی ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و تخصصی نخبگان استفاده خواهیم کرد کاوه پور: یکی از حلقه‌های مفقوده در شهر آبادان بحث نگهداشت شهری می باشد که در گذشته به آن توجه نشده است کاوه‌پور گفت: هدف ما این است که برای ایجاد رضایتمندی شهرواندان از نحوه خدمات […]

شهردار آبادان :

برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری از تمامی ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و تخصصی نخبگان استفاده خواهیم کرد

کاوه پور: یکی از حلقه‌های مفقوده در شهر آبادان بحث نگهداشت شهری می باشد که در گذشته به آن توجه نشده است

کاوه‌پور گفت: هدف ما این است که برای ایجاد رضایتمندی شهرواندان از نحوه خدمات رسانی از تمامی ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و تخصصی نخبگان برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده کنیم.

«یاسین کاوه‌پور» در آئین آغاز فعالیت اتاق همکاری‌های مشترک مدیریت شهری شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی آبادان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز پس از بررسی‌ها، پیگیری‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان در خصوص ایجاد اتاق مشترک در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با حمایت‌های اعضای محترم شورای اسلامی شهر و فرماندار جهادی شهرستان، شاهد شروع به کار این اتاق مشترک هستیم.

شهردار آبادان، راه‌اندازی اتاق فکر علمی مشترک با دانشگاه را یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های خود در بدو آغاز به کار به عنوان شهردار دانست و افزود: هدف ما این است که از تمامی ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و تخصصی نخبگان برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده کنیم تا موجب رضایتمندی شهروندان گرانقدر آبادان عزیز شود.

وی با تقدیر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برای استقبال از این طرح، تصریح کرد: مشکلات بسیاری در سطح شهرستان وجود دارد که بعضاً به دلیل خرابی‌هایی است که از ۳۰ الی ۴٠ سال گذشته جمع شده اند و باقی مانده‌اند، ضمن اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب و بلقوه‌ای در شهرستان آبادان وجود دارد که سال‌ها این ظرفیت ها مغفول مانده اند.

کاوه‌پور به اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر آبادان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: خوشبختانه امروز علاوه بر اقدامات صورت گرفته در حوزه خدماتی و عمرانی با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر و پیگیری‌هایی صورت گرفته، شاهد این هستیم که بسیاری از محلاتی که در چندین سال گذشته آسفالت نشده بودند، پروژه های روکش آسفالت در این مناطق فعال شده است.

شهردار آبادان با بیان اینکه ما برای هر محله برنامه خدماتی و عمرانی داریم، گفت: طی ده ماه گذشته ۷۵۰ هزار متر مربع حدود ۴۵۰ خیابان از معابر آبادان آسفالت شده است، ضمن اینکه دو پروژه عمرانی نیز طی هفته گذشته فعال شده است.

وی، ادامه داد: این پروژه‌ها در محلاتی از جمله کوی فرهنگیان، سلچ شرقی و غربی، چهار فاز امیرآباد، احمدآباد، امیری و کوی ذوالفقاری یا اجرا شده است و یا در حال اجرا می باشد.

کاوه پور از اختصاص ۹۰۰ تن قیر جهت اجرای عملیات روکش آسفالت محله فیه خبر داد و بیان کرد: این مقدار قیر به پیمانکار پروژه تحویل داده شده که با مشارکت منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، این عملیات اجرایی خواهد شد.

شهردار آبادان اضافه کرد: همچنین طی ۲ روز گذشته نیز عملیات روکش آسفالت ۵٠ خیابان بهار کوی قدس آغاز شد، ضمن اینکه در سه هفته گذشته نیز این عملیات در کوی پلیس و معابر خیابان های شهدا (۴۰ متری کوی ذوالفقاری) آغاز شده است که ۳۰ خیابان در آن محله هم آسفالت می شود.

وی با بیان اینکه مناقصه اجرای عملیات روکش آسفالت محلات کوی بهارستان و‌ کوی ولیعصر در حال انجام است، خاطر نشان کرد: به زودی پیمانکار ذی صلاح این ۲ پروژه مشخص می شود و پروژه مذکور شروع به کار می‌کند.

کاوه‌پور بر ادامه نهضت آسفالت شهری آبادان تاکید کرد و بیان داشت: سال گذشته حدود ۱۱۶ هزار متر مربع از معابر سطح شهر آبادان آسفالت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۴۷ هزار متر مربع بوده است اما وقتی با ۷۵۰ هزار متر مربع فعلی آنهم ۴ ماه مانده به پایان سال مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد تحول اساسی در این حوزه به وجود آمده است.

شهردار آبادان با ابراز نارضایتی از سرانه فضای سبز در شهر آبادان، یاد آور شد: متاسفانه سرانه فضای سبز این شهر حدود ۶ متر است، این در حالی است که استاندارد جهانی ۲۵ متر بوده، اما در ایران به دلیل شرایط آب و هوایی ۱۵ متر در نظر گرفته شده و این رقم برای شهری مثل آبادان بسیار پائین است، لذا با برنامه‌ریزی که داشتیم روز گذشته احداث دو پارک را در دستور کار قرار دادیم، ضمن اینکه حدود سه ماه پیش هم پارک دیگری در مجاورت پارک خطی در مساحت ۶ هکتار را احداث نمودیم.

وی از افزایش سرانه فضای سبز این شهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در تلاشم هستیم تا پایان امسال سرانه فضای سبز آبادان را به ۸ متر برسانیم، ضمن اینکه در بحث توسعه زیرساخت ها نیز در حال فعالیت هستیم.

کاوه پور نگهداشت شهری، آموزش شهروندی و علمی کردن پروژه‌ها را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: علاقه‌مندیم پروژه ها را به صورت علمی اجرایی کنیم چراکه اگر تکنولوژی و علم در کنار هم قرار بگیرند و تطبیق شوند در افزایش کیفیت استانداردسازی و کاهش هزینه ها بسیار نقش موثری خواهد داشت.

شهردار آبادان افزود: در بحث نگهداشت شهری ما با چالش های فراوانی مواجه هستیم، نگهداشت از احداث بسیار مهم‌تر است، یکی از حلقه‌های مفقوده که از گذشته در آبادان وجود داشته بحث نگهداشت شهری بوده که در موضوعات مهم شهری خیلی به آن توجه نشده است. 

وی ادامه داد: اولین چالشی که از ابتدای فعالیت به عنوان شهردار آبادان با آن مواجه بودم به جز بحث رُفت و روب و حمل زباله، بحث فضای سبز بود؛ بسیاری از پارک ها به جنگل تبدیل شده بود، پیاده‌روها و آب نماها تخریب و از بین رفته بودند و هیچ پارکی روشنایی نداشت که همه آنها  را اولویت بندی کردیم و در اسرع وقت مساله ساماندهی روشنایی پارک ها و هرس درختان را در دستور کار قرار دادیم.

کاوه پور از برنامه ریزی برای بهسازی ۱۰ پارک در محلات مختلف این شهر خبر داد و گفت: به زودی عملیات بهسازی این پارک‌ها آغاز خواهد شد، ضمن اینکه در راه اندازی آبنماها نیز اقدامات لازم صورت گرفت، همچنین تعمیر سرویس های بهداشتی پارک‌ها را نیز انجام دادیم.

شهردار آبادان در پایان خاطر نشان کرد: در بحث نگهداشت شهری در گذشته هیچ پیش بینی صورت نگرفته بود که ما با مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر و با پیگیری از سوی فرمانداری و استانداری توانستیم ساماندهی اولیه را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان :

با حضور دکتر کاوه پور در آبادان هر روز شاهد کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های مختلف در سطح شهر هستیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان در آئین آغاز فعالیت اتاق همکاری‌های مشترک مدیریت شهری شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی آبادان با تقدیر از فعالیت‌های شبانه روزی شهردار جهادی و مجموعه شهرداری آبادان طی ۱۰ ماه گذشته، اظهار کرد: پیرو نشست‌ها و انعقاد تفاهم نامه شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق بندهای این تفاهم‌نامه خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی اتاق همکاری‌های مشترک مدیریت شهری و دانشگاه هستیم.

سعید عباسی‌نیا، افزود: خدا را شاکریم که با حضور دکتر کاوه‌پور به عنوان شهردار آبادان، همکاری‌ها فعال‌تر و پویشی‌تر شده است.

وی تصریح کرد: در این اتاق مشترک گروه‌های علمی دانشگاه مرتبط با فعالیت های مدیریت شهری و شهرداری مسئولانه حضور داشته باشند و متناسب با نیازمندی های شهرداری طرح و ایده ارائه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان گفت: همچنین مقرر است در این اتاق مشترک طرح‌های ارجاع شده از سوی شهرداری آبادان کارشناسی و مشاوره فنی ارائه داده شود.

عباسی نیا، با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این اتاق مشترک، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی برای برنامه‌های مدیریت شهری است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهردار و ما برای اجرای این طرح عزم و اراده جدی داشتیم، سعی داریم برای اقدامات بعدی این اتاق بروکراسی‌های اداری را کمتر کنیم.

وی افزود: می بایست برای کارایی هرچه بهتر این اتاق مشترک و بازخورد آن، چندین قرارداد مشاوره در زمینه‌های مختلف مدیریت شهری منعقد شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان، آغاز به کار این اتاق مشترک را عامل خیر و برکت بسیار برای شهر آبادان دانست و بیان کرد: شهرداری با راه‌اندازی اتاق مشترک از توانمندی‌های عملی دانشگاهیان در حوزه فعالیت‌هایش آشناتر خواهد شد.

عباسی نیا، یکی از اهداف راه اندازی این اتاق مشترک را محکم‌تر شدن پایه‌های فعالیت‌های شهرداری برشمرد و تاکید کرد: با این اقدام تمامی فعالیت‌های شهرداری بر پایه ضریب کارشناسی علمی بالاتری خواهد گرفت و دانشگاه نیز به رسالت خود عمل می کند.

وی بیان داشت: خوشبختانه با رویکرد‌های جهادی شهردار جوان آبادان شاهد مدیریت خوب شهری هستیم که توانستند طی این مدت زمان اندک اعتبارات بسیار خوبی را در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان جذب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان، «کاوه‌پور» را خبرسازترین چهره این شهر دانست و ابراز داشت: خوشبختانه از ابتدای حضور ایشان در شهر آبادان هر روز شاهد کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های مختلف در سطح شهر هستیم، لذا دانشگاه نیز می تواند در جهت انجام مسئولیت های خود و فعالیت های شهرداری سهیم باشد و نقش آفرینی کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار