شکرستان ایران با بذر دانایی شیرین می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 آبان 1402 | 10:52 ق.ظ
شکرستان ایران با بذر دانایی شیرین می‌شود مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه بخشی از فرایند «رشد تولید» در سال زراعی جاری ثمره کار پژوهشی است، بر ضرورت چاپ و انتشار یافته‌های علمی محقّقان نیشکری ‌تاکید کرد.

دکتر عبدعلی ناصری در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی که امروز یکشنبه (۲۸ آبان‌ماه) در مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر برگزار شد، تخصّص و مهارت پژوهشگران این مؤسسه را گره‌گشای صنعت نیشکر برشمرد و تأکید کرد که این محقّقان، شکرستان ایران را با بذر دانایی، شیرین کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که با نشر دانش و تجربه‌های گهربار محققان نیشکری، مسیر تعالی این صنعت استمرار یابد و در سال مزیّن به رشد تولید، با برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر دانش روز، شاهد رونق دوچندان این صنعت و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

مدیرعامل توسعه نیشکر کار تحقیقاتی در صنعت نیشکر را ریشه‌ای و زمینه‌ساز عبور از بحران‌ها عنوان کرد و گفت، اگر اقدامات پژوهشی مؤسسه تحقیقات نیشکر در به‌کارگیری روش‌های نوین آبیاری و سایر شیوه‌های کاربردی نبود، به‌راحتی نمی‌توانستیم بحران‌ها را پشت سر بگذاریم.

ناصری به پژوهشگران نیشکری توصیه کرد که مطالعات و پژوهش‌های علمی خود را در حوزه‌های مختلف در قالب کتاب و مقاله منتشر کنند و تجربیه‌های حاصل شده را با سایر همکاران به اشتراک بگذارند.

وی در پایان به تولید واریته‌های مقاوم با شرایط اقلیمی خوزستان اشاره کرد و گفت که بر پایه این پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی، آینده شیرینی برای صنعت نیشکر پیش‌بینی می‌شود.

ضرورت به‌روزرسانی دانش و آگاهی محققان نیشکری
در ادامه این مراسم، مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر نیز ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، به اهمیت کتاب در آموزه‌های اسلامی اشاره کرد و گفت که خداوند متعال به «قلم و آنچه می‌نویسد» سوگند یاد کرده که نشان از جایگاه و اهمیت والای آن دارد.

دکتر آقاجان بهادری آفت دانش را بر اساس آموزه‌های دینی، فراموشی عنوان کرد و گفت که کتاب‌خوانی و مطالعه و حرکت در این مسیر، ابزاری برای داشتن جامعه‌ای علمی و فرهیخته است.

وی در ادامه عنوان کرد که نوشته‌های نویسندگان و محققان باید مؤثر، کاربردی و مسئله‌محور باشد تا مشکلی از مشکلات جامعه حل شود و در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

مدیرعامل مؤسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر در پایان ضمن تأکید بر به‌روزرسانی دانش و آگاهی محققان نیشکری، اظهار کرد که اگر قرار است در مسیر دانش حرکت نماییم باید آگاهی خود را باتوجه ‌به ظرفیت‌ها و مسائل مورد نیاز توسعه دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دسترسی داشته باشیم.

در پایان این مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از خانم‌ها زینب ناصری، فاطمه موسوی و نسیم خاکسار دهنوی از همکاران بخش انتشارات مؤسسه تحقیقات قدردانی کرد. همچنین دکتر بهنام کرمی، امیرعباس آبین و حمیده عباسی به‌عنوان سه کتاب‌خوان برتر معرفی و تجلیل شدند.

بر اساس این گزارش، کتابخانه مؤسسه تحقیقات نیشکر ۱۱ هزار عنوان کتاب به زبان فارسی و انگلیسی دارد؛ این مؤسسه به‌عنوان دپارتمان علمی معتبر در منطقه شناخته شده و با بهره‌گیری از صدها محقق و پژوهشگر، تلاش‌های مستمری برای بهره‌وری نیشکر در همه بخش‌ها انجام می‌دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار