باران در راه خوزستان / اعلام هشدار زرد شرایط جوی

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 آذر 1402 | 10:02 ق.ظ
باران در راه خوزستان / اعلام هشدار زرد شرایط جوی اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه ناپایدار از ظهر روز دوشنبه به استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بت توصیف شرایط جوی مورد انتظار از ورود سامانه ناپایدار از ظهر روز دوشنبه به استان خبر داد و گفت: این شرایط تا بعدازظهر روز سه شنبه ۰۷/۰۹/۱۴۰۲ پایدار است.

محمد سبزه زاری افزود : در این مدت شاهد رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید واحتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.

وی با اشاره به استقرار این سامانه در نیمه شمالی و بخش‌های از مرکز و بقیه نقاط بصورت نقطه‌ای گفت : در این مدت لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جادهها، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، کاهش دید ناشی از گردوخاک و شکستن شاخه درختان دور از انتظار نیست .
وی احتیاط در سفر‌های برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی را ضروری عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اعلام هشدار سطح زرد دریایی از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت جمعه در شمال خلیج فارس نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان خبر داد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار