توزیع ۱۴ هزار تن گندم بذری در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 آذر 1402 | 10:24 ق.ظ
توزیع ۱۴ هزار تن گندم بذری در خوزستان مدیر تعاون روستایی خوزستان : به منظور تامین نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه ۱۴ هزار تن گندم بذری در استان توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان از توزیع ۱۴ هزار تن گندم بذری در استان به منظور تامین نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه خبر داد و گفت: خوزستان سالانه به بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم بذری برای کشت پاییزه نیاز دارد.

جمیل ضافی پور زرگانی، با اشاره به تامین نیاز گندم بذری کشاورزان برای کشت پاییزه اظهار کرد: از روز‌های ابتدایی آغاز کشت پاییزه در خوزستان، تعاون روستایی استان نسبت به تامین گندم بذری مورد نیاز کشاورزان استان اقدام کرده است.

وی افزود: تعاون روستایی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به منظور تامین نهاده‌های کشاورزی و طبق مجوزی که از سوی معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان دریافت کرد، موظف و متعهد به بوجاری ۱۴ هزار تن گندم شده بود که این میزان به طور کلی تامین و بین کارگزاران توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: همه این ۱۴ هزار تن گندم بذری با توجه به استقبال کشاورزان و شرایط مطلوب آب و هوایی به منظور کشت پاییزه در همان روز‌هایی ابتدایی کشت پاییزه توزیع شد و به اتمام رسید.

زرگانی ادامه داد: کشت پاییزه امسال می‌تواند یکی از طلایی‌ترین سال‌های کشاورزی خوزستان در زمینه تولید گندم را رقم بزند، زیرا با توجه به بارندگی‌های قابل ملاحظه‌ای که در استان رخ داده است، شاهد شرایط مطلوبی در بحث کشت پاییزه و استقبال چشمگیر کشاورزان هستیم.

وی یادآور شد: استان خوزستان سالانه به بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم بذری برای کشت پاییزه نیاز دارد و تعاون روستایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تولید گندم بذری، ظرفیت تولید بیش از ۲۵ هزار تن گندم بذری را دارد.

مدیر تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: در این زمینه در حال پیگیری برای افزایش این سهمیه تعاون روستایی خوزستان در بحث گندم بذری هستیم تا بتوانیم این سهمیه را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار