طرح تفکیک زباله از مبدا، ظرفیتی برای توسعه پایدار شهری

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 دی 1402 | 08:52 ق.ظ
طرح تفکیک زباله از مبدا، ظرفیتی برای توسعه پایدار شهری اجرای مستمر طرح تفکیک زباله از مبدا، ظرفیتی برای توسعه پایدار شهری

شهردار آبادان با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله های در مدارس با هدف حفظ محیط زیست گفت:  تفکیک از مبدا، ظرفیت برای توسعه پایدار شهری و حفظ محیط زیست است.

یاسین کاوه پور در این آیین که با حضور امام جمعه، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان، فرمانده انتظامی، رئیس اداره محیط زیست و جمعی از دانش آموزان در دبستان شاهد ندای اسلام برگزار شد  ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان ایرانی در حادثه تروریستی کرمان گفت: تشکر ویژه از مسئولان شهری داریم که با حضور خود در این آیین اهمیت محیط زیست را به شهروندان نشان داد.

 شهردار آبادان هدف از برگزاری این آیین را فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از آلودگی آب‌ها، دفع غیربهداشتی زباله و تفکیک از مبدا زباله‌ها اعلام کرد و گفت: دانش ‌آموزان به عنوان سفیران پاکی نقش مهمی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارند.

یاسین کاوه‌پور افزود: انتقال محل دفع پسماند یکی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری است که برای اجرایی شدن آن با سازمان محیط زیست هماهنگی‌ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم پسماندهای دفع شده به حداقل برسد تا به محیط زیست آسیب نرسد، تفکیک زباله از مبدا تاثیر زیادی در حفظ محیط زیست دارد.

وی افزود: دانش آموزان آینده سازان مملکت و میراث‌داران محیط زیست هستند که تاثیر زیادی در حفظ میحط زیست دارند.

شهردار آبادان گفت: تفکیک پسماند از مبدا در محیط زیست و محل زندگی بشریت موثر است و از سوی دیگر به عنوان سرمایه ملی قابل بازیافت، می‌توانند منشا محصولات قابل استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه تفکیک شدن زباله از مبدا توسط شهروندان می‌تواند به ترویج زباله‌گردی کمک کند گفت:تفکیک زباله از مبدا در آبادان در سطح محلات مختلف حال گسترش است، برگشت بسیاری از اقلام جداسازی شده توسط زباله‌گردها به زندگی مردم نگران کننده است.

شهردار آبادان بیان کرد: تفکیک زباله در مقصد از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری است که اکنون در حال اجراست و امیدواریم با گسترش آن در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد.

کاوه‌پور با اعلام اینکه شهرداری آبادان آمادگی لازم برای اجرایی شدن شهردار مدارس را دارد، گفت: باور داریم کودکان و نوجوانان بعنوان شهروندانی هستند که مدیریت فردای شهرمان به دست آنان خواهد بود و در مدارس آموزش‌ بحث مهم شناخت زباله‌های تر و خشک و نحوه تفکیک آن از مبدا به آنها داده می‌شود تا در آینده بازخورد خوبی در این زمینه داشته باشیم.

در پایان این آیین و به منظور ترغیب و تشویق دانش آموزان پس از ارزیابی کارهای با اقلام دور ریختنی و همچنین نقاشی های انجام شده با موضوع محیط زیست به نفرات برتر جوایزی اهدا گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار