خوزستان طلایه‌دار تولید گندم در کشور

تاریخ انتشار: شنبه 8 خرداد 1400 | 16:48 ب.ظ
خوزستان طلایه‌دار تولید گندم در کشور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان خریداری شده و همچنان خوزستان در رتبه نخست تولید گندم قرار دارد.

خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تقریبا برداشت گندم در استان به پایان رسیده که امسال بالغ بر یک میلیون و ۱۳۵ هزار تن از این محصول در خوزستان خریداری شده است.

او افزود: به علت خشکسالی بیش از ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی کشت دیم (۸۰ درصد) دچار خسارت شدند که اگر این اتفاق صورت نمی‌گرفت رکورد تازه‌ای در تولید گندم در خوزستان ایجاد می‌شد، اما علی رغم آن استان هنوز در رتبه نخست تولید گندم قرار دارد.

امیری زاده با اشاره به تولید یک سوم کلزای کشور در خوزستان اظهار داشت:  امسال ۱۰۱ هزار تن کلزا در استان خریداری  شد و که امسال برای نخستین بار استان  رتبه نخست این محصول در کشور را بدست آورد.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۵۵ هزار تن گندم بذری در استان تولید و خریداری شده است و این گندم اصلاح شده، بوجاری و گواهی شده است، تصریح کرد: کشاورزان نگران بذر گندم برای کشت نباشند و بذر مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.گزارش کشاورزی پرس، منبع باشگاه خبرنگاران جوان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار