توضیح دادستان عمومی و انقلاب خوزستان درباره عوامل آلودگی هوا و اقدامات انجام شده در کاهش آلاینده های استان

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 دی 1401 | 08:31 ق.ظ
توضیح دادستان عمومی و انقلاب خوزستان درباره عوامل آلودگی هوا و اقدامات انجام شده در کاهش آلاینده های استان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان به تشریح عوامل آلودگی هوا و اقدامات انجام شده در کاهش آلاینده های استان پرداخت.

صادق جعفری چگنی در خصوص وضعیت آلودگی هوا در اهواز و برخی شهر‌های خوزستان گفت: با توجه به قرار گرفتن چندین باره هوا در وضعیت ناسالم و اضطرار و تکلیف قانونی دادستانی در حفظ سلامت مردم به موجب قانون هوای پاک و تهدید بهداشت عمومی، هفته گذشته کارگروه حقوق عامه در دادستانی مرکز استان باحضور مدیران وکارشناسان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی تشکیل شد و موضوع آلودگی از نظر عوامل آلاینده، تکالیف و وظایف دستگاه‌های اجرایی در مدیریت و کنترل  عوامل آلودگی مورد بررسی قرار گرفت.

او می‌گوید: از نظر کارشناسان محیط زیست مهمترین عامل آلایندگی، صنایع و واحد‌های درون شهری در اهواز مانند شرکت‌های نفت، فولاد، کربن و برخی صنایع کوچک هستند که به موجب قانون هوای پاک تاکید شده سازمان محیط زیست در ابتدا به این شرکت‌ها تذکر داده و نظارت لازم در جهت کاهش آلایندگی را بعمل آرود و چنانچه این شرکت‌ها به هشداری‌های سازمان محیط زیست عمل نکنند به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

دادستان خصوصی و انقلاب مرکز خوزستان  با بیان اینکه مدیران این شرکت‌ها دعوت شده و تذکرات لازم به آن‌ها داده شد، ادامه داد: چنانچه سازمان محیط زیست گزارشی مبنی بر عدم همراهی این شرکت‌ها  به دادگستری ارائه دهد  برخورد‌های قانونی صورت می‌گیرد.

آقای جعفری چگنی دومین عامل آلودگی هوا موضوع فرسودگی وسایل نقلیه عمومی و خصوصی اهواز عنوان کرد و گفت: شهرداری باید نسبت به ورود ناوگان عمومی جدید   اقدام کند که اقدامات خوبی در شهرداری اهواز صورت گرفته است.

او ادامه داد: پلیس راهور و پلیس راه  خوزستان هم  در درون محدوده  شهری و مناطق پرتردد  و هم خارج از شهر خودرو‌های سنگین فاقد معاینه فنی را متوقف کرده و راهی پارکینگ کند.  

دادستان خصوصی و انقلاب مرکز خوزستان سومین عامل آلاینده در استان را نوع سوخت مصرفی و بنزین مورد استفاده وسایل نقلیه عنوان کرد و با بیان اینکه  ۸ ماه از ارائه بنزین سوپر در اهواز می‌گذرد، گفت: با توجه به  محدودیت  موجود در سطح کشور سهمیه‌ای برای کلانشهر‌ها در نظر گرفته شده که با پیگیری‌های انجام شده در روز‌های آینده سهمیه بنزین سوپر اهواز در این کلانشهر توزیع می‌شود.

صادق جعفری چگنی می‌گوید: ما بعنوان دستگاه قضایی با همکاری و همراهی سایر دستگاهی‌های نظارتی مانند سازمان محیط زیست بصورت روزانه پیگیر مشکل آلودگی هوا هستیم.

مناطقی از استان خوزستان به ویژه اهواز و برخی شهر‌های صنعتی این استان در یک ماه اخیر شاهد آلودگی هوا بودند.

به دلیل شدت آلودگی هوا در برخی روز‌ها مدارس استان خوزستان غیرحضوری شدند.

شاخص هوای برخی شهر‌های خوزستان در یک ماه اخیر در شرایط ناسالم بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار