استاندار خوزستان؛

جهاد کشاورزی خوزستان موظف به پرداخت خسارت به کشاورزان است

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 فروردین 1398 | 21:50 ب.ظ
جهاد کشاورزی خوزستان موظف به پرداخت خسارت به کشاورزان است جهاد کشاورزی خوزستان موظف به پرداخت خسارت به کشاورزان است استاندار خوزستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان موظف است طبق برآوردهایی که از گذشته انجام شده، خسارت وارده به کشاورزان متضرر در سیل سال ۹۵ را پرداخت نماید. غلامرضا شریعتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز، با اشاره به عدم پرداخت خسارت های […]

جهاد کشاورزی خوزستان موظف به پرداخت خسارت به کشاورزان است

استاندار خوزستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان موظف است طبق برآوردهایی که از گذشته انجام شده، خسارت وارده به کشاورزان متضرر در سیل سال ۹۵ را پرداخت نماید.

غلامرضا شریعتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز، با اشاره به عدم پرداخت خسارت های سیل سال ۹۵ در برخی مناطق استان، اظهار داشت: اعتبار خسارت سیل سال ۹۵ را از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به جهاد کشاورزی خوزستان ابلاغ شد.

استاندار خوزستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان موظف است طبق برآوردهایی که از گذشته انجام شده، خسارت وارده به کشاورزان متضرر در سیل سال ۹۵ را پرداخت نماید.

بنا بر این گزارش، فروردین ماه سال ۹۵ درپی افزایش خروجی آب از سدهای دز و کرخه در استان خوزستان، برخی مناطق و شهرها از جمله بامدژ و شعیبیه دچار سیل شدند و به زمین های کشاورزی آنها خسارت هایی وارد شد.

دولت پس از آن سیل، قول پرداخت خسارت را داده بود اما این پرداخت تاکنون انجام نشده و انتقادهای تندی را برعلیه دولت به همراه داشت.

هم اکنون نیز این مناطق و دیگر شهرها و روستاهای خوزستان درگیر سیلاب جدید هستند و دولت نیز عده جبران خسارت ها را داده است.

شریعتی در ادامه گفت: خسارت سیل کنونی نیز ۹ هزار میلیارد ریال به کشاورزی خوزستان برآورد شده است

وی افزود: سیلاب تاکنون بیش از ۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال (۹۴۸ میلیارد تومان) به بخش کشاورزی استان خوزستان خسارت وارد کرده است.

شریعتی افزود: خسارت بخش زراعت استان حدود ۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال، تاسیسات و ساختمان حدود یک هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال، زیربخش باغی حدود یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال و زیربخش دام و طیور استان نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: پنج هزار هکتار از مزارع نیشکر با آبگرفتگی و یک هزار هکتار از این مزارع که به چرای دام ها اختصاص یافته، خسارت ۱۰۰ درصدی دیده است.
رئیس شورای تامین استان خوزستان ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال به دایک ها و تاسیسات کشت و صنعت هایی که برای عبور سیلاب منفجر شده اند، نیز خسارت وارد شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار