منطقه آزاد اروندبرای تحقق جهش تولید راهبردهای اساسی تدارک دیده است

تاریخ انتشار: دوشنبه 9 فروردین 1400 | 16:04 ب.ظ
منطقه آزاد اروندبرای تحقق جهش تولید راهبردهای اساسی تدارک دیده است مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۵ راهبرد در بخش سرمایه گذاری برای تحقق جهش تولید دراین منطقه در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی و تدوین شد.

اسماعیل زمانی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری با عنوان  تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها ضمن ارائه ۱۵ راهبرد توسط سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با ابلاغ این راهبردهابه معاونت سرمایه گذاری امیدواریم شاهد رشد در منطقه و تحقق شعار امسال باشیم.
وی گفت: افرایش قدرت خرید مردم با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی خصوصا در بخش اصناف، گردشگری و صنایع دستی، تاکید بر فعال سازی ظرفیت‌های خالی و اسمی و بالقوه واحدهای صنعتی موجود و توسعه آنها افزایش قدرت خرید مردم از ‌طریق حذف واسطه‌ها در کانال‌های توزیع اضافی و عرضه مستقیم کالا از تولید کننده به مصرف کننده از اولویت‌های تحقق شعار سال در آبادان و خرمشهر است.
زمانی گفت: محور قرار دادن بخش خصوصی خصوصا اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر جهت تشکیل میزهای خصوصی صنعت، اعزام و پذیرش هیات تجاری صنعتی،برگزاری نمایشگاه های تخصصی و اعتماد به آنها و ایجاد مشوق‌های جدید در سطح منطقه و استان از جمله تقسیط و تخفیف ارزشی زمین‌های صنعتی و ارائه پیشنهادات اجرایی مشوق‌های تولیدی به دبیرخانه جهت تصویب در سطح ملی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه مرکزی جهش تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها با حضور فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ۲ شهرستان و روسای اتاق‌های اصناف و تقویت کارگروهای تخصصی رفع موانع تولید شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید استانی در منطقه با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حمایت و کمک و پشتیبانی جهت کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در منطقه از جمله کاهش هزینه‌ها، حمل و نقل، انبارداری، انشعابات آب، برق، گاز، تلفن و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای کوچک و متوسط از طریق کمیته تسهیلات استان و کمک های فنی و اعتباری استان و منابع داخلی سازمان برای تحقق شعار پیش بینی شده است.
وی تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی خصوصا شهرک صنعتی آبادان با مشارکت مدیریت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان و مدیریت واردات و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای مصرفی و تولید در داخل و  حذف بروکراسی اضافی گمرکی واردات و حمایت حداکثری از ورود مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید به صورت حمل یکسره به سایت صنعتی و کاهش تعرفه‌های تولید را از اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند برای تحقق شعار سال عنوان کرد.
زمانی گفت: تمرکز بر رفع موانع احصا شده در قرارگاه مرکزی و تقویت نقش نظارتی  جهت برخورد با اهمال کاری و کارشکنی‌های احتمالی خصوصا از طریق دستگاه‌های خدمات رسان و هم‌افزایی درون سازمانی، درون منطقه و درون استانی جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و موانع زدایی از سر راه واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران این یخش با استفاده از پتانسیل دستگاه‌های با رویکرد برخورد با ترک فعل برخی از دستگاه‌ها از اولویت‌های این سازمان است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار