تابستان، فصلی با بیشترین آمار غرق شدگی

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 11:20 ق.ظ
تابستان، فصلی با بیشترین آمار غرق شدگی  مدیر روابط عمومی و اورژانس خوزستان می‌گوید، در استان خوزستان مردم این روز‌ها برای فرار از گرمای طاقت فرسا و دمای بالای ۵۰ درجه به رودخانه‌های مناطقی، چون شوشتر، دزفول و باغملک پناه می‌برند، این درصورتی ست که سال هاست مسئولین و کارشناسان به مردم بویژه جوانان ،خطر غرق شدگی را هشدار می‌دهند. عارف شرهانی […]

 مدیر روابط عمومی و اورژانس خوزستان می‌گوید، در استان خوزستان مردم این روز‌ها برای فرار از گرمای طاقت فرسا و دمای بالای ۵۰ درجه به رودخانه‌های مناطقی، چون شوشتر، دزفول و باغملک پناه می‌برند، این درصورتی ست که سال هاست مسئولین و کارشناسان به مردم بویژه جوانان ،خطر غرق شدگی را هشدار می‌دهند.

عارف شرهانی افزود: مردم سعی کنند در این روز‌های کرونایی از قرارگرفتن در مکان‌های پرخطر و شلوغ برای شنا کردن بپرهیزند.

وی ادامه داد: در مناطقی که هیچ گونه شناختی از محیط برای شنا کردند ندارند اصلا شنا نکنند و در صورتی که دچار حادثه شدند بلافاصله با اورژانس تماس بگیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان نیز گفت: بیشترین موارد غرق شدگی در شهرستان شوشتر با تعداد ۱۶ نفر  بود که ۶ نفر فوتی و ۱۰ نفردیگر توسط نجاتگران نجات یافتند.

خدادای خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون، تعداد ۸۱ تیم امداد ونجات، ۴۰ دستگاه آمبولانس و ۱۳ قایق توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر خوزستان بکار گرفته شدند.

آمار فوتی ناشی از غرق شدگی طبق اعلام پزشکی قانونی خوزستان در سال ۹۹، ۱۲۹ نفر که بیشترین آمار غرق شدگی در تیر و مرداد ماه ثبت شده است و بالاترین آمار غرق شدگی با ۱۰۱ نفر مرد نیز گزارش شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار