صادرات و واردات محصولات کشاورزی خوزستان در سه ماهه امسال

تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1400 | 10:23 ق.ظ
صادرات و واردات محصولات کشاورزی خوزستان در سه ماهه امسال مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیشترین میزان واردات خوزستان در سه ماهه نخست سال جاری به کالای ذرت اختصاص داشته است که شامل یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۲ تن ذرت بوده است.  به گزارش کشاورزی پرس محسن حسنی در خصوص صادرات گفت ‏، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی در سه […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیشترین میزان واردات خوزستان در سه ماهه نخست سال جاری به کالای ذرت اختصاص داشته است که شامل یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۲ تن ذرت بوده است.

 به گزارش کشاورزی پرس محسن حسنی در خصوص صادرات گفت ‏، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی در سه ماهه نخست سال جاری توسط سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در این مدت صادرات محصولات کشاورزی خوزستان از طریق پست‌های قرنطینه استان به میزان ۹۸ هزار و ۹۸۳ تن، میزان واردات کالاهای کشاورزی ۳ میلیون و ۶۷۷ هزار تن و میزان ترانزیت خارجی از پست های قرنطینه در استان خوزستان یک هزار و ۱۶۸ تن بوده است.

وی افزود: محصولات صادراتی از پست های قرنطینه نباتی خوزستان شامل انواع میوه ها مانند آلبالو، آلو، انجیر، بادام، انگور، بادمجان، پرتقال، بامیه، پسته، آلوچه و سایر محصولات می شود که از شهرهای دارای پست قرنطینه مانند خرمشهر‏، دشت آزادگان، آبادان و اهواز صادر شده اند.

حسنی با اشاره به کشورهای مقصد صادرات محصولات کشاورزی ادامه داد: کالاهای کشاورزی صادراتی استان به کشورهای عراق و کویت صادر شده‌اند. بیشترین کالای صادراتی میوه هندوانه بوده است که به میزان ۳۷ هزار و ۸۷۷ تن از پست های قرنطینه ای دشت آزادگان و خرمشهر به کشورهای عراق و کویت صادر شده است.

وی با اشاره به کالاهای واردشده به استان عنوان کرد: محصولات وارد شده شامل کنجاله سویا، گندم، ذرت، دانه سویا، جو، برنج، بذر یونجه و ام دی اف بوده است که از طریق بندر امام خمینی به استان خوزستان وارد شدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به استان خوزستان نیز شامل برزیل، روسیه، ترکیه، آرژانتین، اوکراین، رومانی، صربستان، کانادا، اندونزی، تایلند، هند و پاکستان بوده است.

حسنی با بیان اینکه کمترین میزان واردات مربوط به کالای بذر یونجه بوده است، گفت: بیشترین میزان واردات خوزستان در سه ماهه اول سال جاری به کالای ذرت اختصاص داشته است که شامل یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۴۲ تن ذرت از کشورهای برزیل، اوکراین، صربستان و رومانی بوده است.

وی با اشاره به ترانزیت خارجی خوزستان اظهار کرد: بیشترین میزان ترانزیت خارجی خوزستان مربوط به کالای نارنگی از کشور پاکستان به عراق بوده است.

حسنی افزود: در سه ماهه اول سال جاری از پست های قرنطینه استان خوزستان که به صورت شبانه‌روزی در گمرکات بنادر، بازارچه های مرزی و فرودگاه بین المللی اهواز فعال هستند، ۹۱۳ برگه گواهی بهداشت نباتی خارجی برای کشورهای مقصد صادرات، صادر شده است.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار